Az Erste Bankot 200 évvel ezelőtt azzal a céllal alapították, hogy társadalmi státuszra, nemzetiségre, hitre, nemi hovatartozásra, életkorra való tekintet nélkül mindenki részesülhessen a jólétből. Mi itthon vagyunk Magyarországon és a közép-európai régióban, és azért dolgozunk, hogy a következő 200 évben is hozzá tudjunk járulni ügyfeleink jólétéhez.
Jövőképünk egyik fontos mondata: „Elkötelezettségünket ügyfeleink és Magyarország iránt banki és befektetési szolgáltatásainkon kívül társadalmi szerepvállalásunkkal is bizonyítjuk.” Hisszük, hogy a jövőben nem úgy tekintenek majd a bankra, mint pénzintézetre, hanem olyan intézményre, amely az emberek, valamint a for-profit és non-profit szervezetek pénzügyeire és prosperitására koncentrál a régióban.
Miképpen tisztában vagyunk a múltunkkal és a lehetőségeinkkel, úgy a magyar gazdaság fontos szereplőjeként tisztában vagyunk a felelősségünkkel is. Tudjuk, hogy a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás csakis akkor lehet hiteles, ha őszinték vagyunk önmagunkhoz, ha pontosan ismerjük működésünk társadalmi és környezeti hatásait, illetve ezek jelentőségét, valamint ha a folyamatos fejlődésre koncentrálunk, és nem félünk megkérdezni, sőt bevonni az érintett csoportjaink képviselőit ebbe a munkába.
Amikor CSR-ról, fenntarthatóságról, vagy éppen Social Bankingről beszélünk, akkor az alatt mindig azt a törekvést értjük, hogy a for-profit szektor képviselői a stratégiájuk és az alaptevékenységük szerves részeként vegyenek minél inkább figyelembe társadalmi és környezeti szempontokat, illetve hogy minden egyes szakterületük munkájában megjelenítsék ezt a szemléletet, annak érdekében, hogy a saját szervezetüket minél felelőssebbé, etikusabbá és fenntarthatóbbá tegyék.
Az Erste Bank számára rendkívül fontos - és ezért nagy energiákat is mozgósítunk - , hogy ezen a téren is példaértékű üzleti szereplőként létezhessen. Kollektív önmeghatározásunk alapja a fenntarthatóság és a felelősségvállalás elveinek való megfelelés. Ebből következően az Ersténél nem egyetlen szakterület dolga és dicsősége a működés pozitív irányba való befolyásolása, hanem 3000 munkatársunk közös felelőssége és érdeme.
A gyakorlatban 5 fő kategóriára érdemes osztani egy vállalat fenntarthatósági és felelősségvállalási tevékenységét. Ezek a következők: felelős foglalkoztatás, etikus vállalatirányítás, felelős üzletvitel, környezeti felelősségvállalás és közösségi szerepvállalás. Az alábbiakban az ezen témákban elért eredményeinket, és az előttünk álló további feladatokat igyekszünk bemutatni.
Az Erste Bankot 200 évvel ezelőtt azzal a céllal alapították, hogy társadalmi státuszra, nemzetiségre, hitre, nemi hovatartozásra, életkorra való tekintet nélkül mindenki részesülhessen a jólétből. Mi itthon vagyunk Magyarországon és a közép-európai régióban, és azért dolgozunk, hogy a következő 200 évben is hozzá tudjunk járulni ügyfeleink jólétéhez.
Jövőképünk egyik fontos mondata: „Elkötelezettségünket ügyfeleink és Magyarország iránt banki és befektetési szolgáltatásainkon kívül társadalmi szerepvállalásunkkal is bizonyítjuk.” Hisszük, hogy a jövőben nem úgy tekintenek majd a bankra, mint pénzintézetre, hanem olyan intézményre, amely az emberek, valamint a for-profit és non-profit szervezetek pénzügyeire és prosperitására koncentrál a régióban.
Miképpen tisztában vagyunk a múltunkkal és a lehetőségeinkkel, úgy a magyar gazdaság fontos szereplőjeként tisztában vagyunk a felelősségünkkel is. Tudjuk, hogy a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás csakis akkor lehet hiteles, ha őszinték vagyunk önmagunkhoz, ha pontosan ismerjük működésünk társadalmi és környezeti hatásait, illetve ezek jelentőségét, valamint ha a folyamatos fejlődésre koncentrálunk, és nem félünk megkérdezni, sőt bevonni az érintett csoportjaink képviselőit ebbe a munkába.
Amikor CSR-ról, fenntarthatóságról, vagy éppen Social Bankingről beszélünk, akkor az alatt mindig azt a törekvést értjük, hogy a for-profit szektor képviselői a stratégiájuk és az alaptevékenységük szerves részeként vegyenek minél inkább figyelembe társadalmi és környezeti szempontokat, illetve hogy minden egyes szakterületük munkájában megjelenítsék ezt a szemléletet, annak érdekében, hogy a saját szervezetüket minél felelőssebbé, etikusabbá és fenntarthatóbbá tegyék.
Az Erste Bank számára rendkívül fontos - és ezért nagy energiákat is mozgósítunk - , hogy ezen a téren is példaértékű üzleti szereplőként létezhessen. Kollektív önmeghatározásunk alapja a fenntarthatóság és a felelősségvállalás elveinek való megfelelés. Ebből következően az Ersténél nem egyetlen szakterület dolga és dicsősége a működés pozitív irányba való befolyásolása, hanem 3000 munkatársunk közös felelőssége és érdeme.
A gyakorlatban 5 fő kategóriára érdemes osztani egy vállalat fenntarthatósági és felelősségvállalási tevékenységét. Ezek a következők: felelős foglalkoztatás, etikus vállalatirányítás, felelős üzletvitel, környezeti felelősségvállalás és közösségi szerepvállalás. Az alábbiakban az ezen témákban elért eredményeinket, és az előttünk álló további feladatokat igyekszünk bemutatni.