Ha csalás áldozata lettél, haladéktalanul jelezd nekünk a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Karácsonyi csalások – Tippjeinkkel biztonságban lehet a pénzed
Forralt borozás helyett a rendőrségen csücsülni? Rendelt csomag helyett lenullázott napi kártyalimit? Csomagküldés helyett üres bankszámla? Ugye te is inkább az ünneppel foglalkoznál, csomagolnád az ajándékokat, vagy a meghirdetett terméked árából vásárolnál? A csalók a karácsony közeledtével sem pihennek, sőt! Fogadd meg tanácsainkat, hogy az ünnepek alatt is biztonságban legyen a pénzed!
Biztonságosan használod a digitális eszközeid?
A digitális eszközök (számítógépek, okostelefonok, tabletek stb.) mindennapjaink részévé váltak. Azonban ezek használata során elengedhetetlen, hogy figyeljünk a biztonságra is, hogy megvédjük bizalmas adatainkat, eszközeinket és így sokszor a különböző fenyegetésektől. Fogadd meg tanácsainkat, hogy mindig biztonságban tudd az adataid!
Te tudod, hogy mit tehetsz a csalók ellen?
Ismerd fel a csalókat, ne higgy el mindent!
Szinte minden nap hallani a hírekben újabbnál újabb csalási forgatókönyvekről. Te tudod, hogyan védheted meg a pénzed? A megoldás szó szerint ott lapul a zsebedben. Higgy magadban, de ne higgy el mindent!
A csalók, akik a banki adataidhoz és a pénzedhez akarnak hozzáférni, mindig újabb módszereket találnak ki. Az Ersténél segítünk, hogy biztonságban legyen a pénzed. Számos kollégánk nap mint nap ezen dolgozik, de a biztonságért te is tehetsz különböző eszközeinkkel. Olvass tovább!
Észreveszed, ha csalók kerestek meg?
Segítünk, hogy ez se legyen gond!
Ismerd fel a csalókat, ne higgy el mindent!
Mobilszolgáltató, csomagküldő szolgálat, posta vagy a kedvenc streaming szolgáltatód: az ő nevükben is megkereshetnek a csalók. Számos kollégánk azért dolgozik, hogy ügyfeleink pénze biztonságban legyen. Ha felismered őket, még kevesebb esélyük lesz. Nézd meg tanácsainkat! Higgy magadban, de ne higgy el mindent!
Tanulj megtörtént esetekből!
Ismerd fel a csalókat, ne higgy el mindent!
Nyaralni készülsz?
Ne hagyd, hogy a csalók elrontsák a pihenést!
A csalók nem csak az online térben, hanem a népszerű úticélok környékén sem pihennek a nyár folyamán. Légy óvatos, és ügyelj a bankkártyádra, banki adataidra, hogy a pénzed biztonságban legyen!
Tanulj megtörtént esetekből, és kövesd tanácsainkat!
Alkalmazást telepítesz, mert valaki arra kér? Nem jó ötlet!
Az elmúlt napokban megszaporodott egy csalástípus. Szeretnénk most felvértezni mindennel ahhoz, hogy téged ne verhessenek át a csalók. Ismert cégek (pl. Microsoft) nevében kereshetnek meg azzal az indokkal, hogy feltörték a felhasználói fiókod. Azt kérik, hogy a helyreállításhoz, a károk elkerüléséhez tölts le egy programot. De ezt soha ne tedd meg, hiszen így hozzáférést adsz a készülékedhez, és így a bankszámlán tartott pénzedhez is! Higgy magadban, de ne higgy el mindent!
Az utcán sem adod oda egy idegennek a mobiltelefonodat csak azért, mert arra kér, ugye? Ne tölts le semmilyen alkalmazást vagy programot sem a számítógépedre, sem a mobilodra, ha egy telefonáló megkér! Ha a programot (pl. Anydesk, Teamviewer, RustDesk) letöltötted, és a kapott kódot átadod, azzal hozzáférést adsz a hívónak – igazából a csalónak – a számítógépedhez vagy mobiltelefonodhoz. Így átveheti az irányítást az eszközöd és azon keresztül akár az online banki felületed felett, ahol tranzakciókat is végrehajthat.
A csalók bankok nevében vagy befektetési tanácsadónak kiadva magukat is felhívhatnak, vagy épp azt hazudják, hogy egy nyereményjátékon nyertél, amin sohasem indultál. Ami figyelmeztető jel, hogy ilyenkor is arra kérnek, töltsd le a készülékedre a fenti programok valamelyikét.
Hogyan védheted meg a pénzed?
Sosem tudhatod ki van a vonal másik végén! De azt tudd, hogy a bankok alkalmazottai soha nem kérnek arra, hogy bármit letölts a készülékedre! Ne tölts le semmilyen alkalmazást csak azért, mert egy telefonáló arra kér!
Ha azzal hívnak, hogy felhasználói fiókodat, banki felületedet feltörték, illetéktelen utalások történtek, és azt kérik, hogy tölts le egy alkalmazást, azonnal szakítsd meg a hívást!
Ne adj hozzáférést az eszközödhöz, és ne áruld el a felhasználói adataidat, belépési kódjaid, vagy kártyaadataidat senkinek!
Soha nem tudhatod, hogy milyen információikat szereztek meg rólad a csalók. Lehet, hogy tudják a neved, akár a számlavezető bankod is. De légy résen, fogadd meg tanácsainkat, ismerd fel, ha csalók keresnek!
Soha ne utald el a számládon levő pénzt állítólagos biztonsági számlára, ha arra kérnek, hiszen a bankok ilyet soha nem tesznek!
Az Erste amikor csak lehet igyekszik téged és a pénzed megvédeni, ezért csalás gyanúja esetén azonnal blokkoljuk a számlád és a kártyád használatát, és ezt követően megpróbáljuk felvenni Veled a kapcsolatot. Mi nem fogunk téged sürgetni, főleg nem átkapcsolni hívás közben egy másik bankhoz.
Ha valaki a fenti, vagy hasonló indokkal keres, és program telepítését kéri tőled, szakítsd meg a hívást, és keresd fel a bankod, vagy az érintett szolgáltatót!
Ha csalók kerestek meg, vagy csalók áldozata lettél, értesíts minket a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!
Higgy magadban, de ne higgy el mindent!
Még biztonságosabb csatornán érhetők el a fájlok
Ha a kollégáinktól érkező fájlok érzékeny adatot, bank-és/vagy üzleti titkot tartalmaznak, úgy a jövőben még biztonságosabb csatornán lesznek elérhetőek számodra. Az eddigi gyakorlattól eltérően egy link érkezik az e-mailben, így még fontosabb tudnod, hogyan győződhetsz meg arról, hogy az üzenetet biztosan az Erstétől kaptad. Ehhez adunk az alábbiakban segítséget.