Az Erste Bank Hungary Zrt. nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy biztonságos és egészséges munkakörnyezetet biztosítson a munkavállalói számára. Tisztában vagyunk azzal, hogy az a megfelelő, ha a munka és a magánélet egyensúlyban van.
Az Erste Bank munkavállalói javadalmazási csomagjának alapvető eleme a rögzített díjazás. Az ezen felüli juttatások célja annak elősegítése, hogy a munkavállalók jól érezzék magukat a munkahelyükön, valamint megfelelő egyensúlyt teremtsenek a munkájuk és a magánéletük között.
E törekvés részeként az Erste Bank Hungary Zrt. több belső akciót is elindított. Így például 2019. január 1-jén bevezetett egy új, különleges hűségprogramot (Erste Care), amely a munkavállalók jóllétét helyezi középpontba. Ennek olyan elemei vannak, mint például az extra fizetett szabadság, a nyugdíjpénztári hozzájárulások, az egészségbiztosítás vagy a fizetés nélküli szabadság. Az Erste Care program egyik eleme a minden, minimum 2 éves munkaviszonnyal rendelkező kolléga részére nyújtott egészségbiztosítási program, amely biztosítja a legtöbb szakorvosi ellátást.
Ugyancsak a program része egy egészségmegőrzési célzatú éves orvosi szűrőcsomag is. 8 éves munkaviszony után a program keretében az egészségbiztosítás kiterjeszthető valamely családtagra, vagy évi egyszeri fix összegű önkéntes nyugdíjpénztári befizetés is választható. Az EBH ezen Erste Care programjával 2019-ben elnyerte a BeneFit pályázat bronz díját.
A további juttatások között említhető továbbá a cafetéria-rendszer, a rugalmas munkaidő és a szülői szabadság. Az EBH 2 plusz fizetett szabadnapot ad az 50 év feletti, és 4 plusz napot az 55 év feletti munkavállalóinak, ami a törvény szerint életkor alapján számított szabadság keret fellett illeti meg őket. Mindezeken túlmenően, a közelmúltban az Erste központ épülete is átfogó felújításon esett át, hogy új munkakörnyezettel segíthessük elő a munkavállalóink közötti együttműködést.
Az EBH sokszínűségi stratégiájának egyik fő pillére a családbarát munkahely, valamint elkötelezettek vagyunk az egészséges munkahelyi környezet biztosítása mellett is. Bankunk ezen célok szellemében indította útjára 2018 júniusában az otthoni munkavégzést serkentő, illetve a rugalmas munkakörnyezetet támogató komplex és minden szakterületre kiterjedő programját. 2019-ben a home office az EBH központi területeinek egészén kiterjesztésre került, a teljes munkavállalói létszám (kivéve a fiókhálózatot) heti rendszerességgel, legalább munkaideje 20%-ában élvezheti a home office adta előnyöket.
2019-ben az EBH központjának egészében (mintegy 2000 kollégát érintően) megvalósítottuk a rugalmas és otthonos smart-office munkakörnyezet-koncepciót. Az ErsteNő Klub javaslatára az EBH aktív kapcsolatot tart a szülési szabadságukat töltő kismama kollégáinkkal, többek között hírleveleket kapnak a közösségi oldalainkon, roadshow-kat szervezünk részükre, meghívást kapnak cégünk közösségi és ünnepi rendezvényeire annak céljából, hogy távollétük idején is a munkahelyi közösségi élet részesei maradjanak és naprakészen értesüljenek üzleti előrelépéseinkről.
A rendszeresen megszervezett Lojalitás Nap elnevezésű rendezvényünk keretében az Ügyvezetőség és felsővezetőink ünnepélyes keretek között köszönik meg a 10, 20 és 25 évet bankunknál eltöltött kollégáink munkáját és elkötelezettségét.
A 2019-es vezetésfejlesztési programunk szintén nagy hangsúlyt fektetett a generációk sokszínűségére. Újra elindítottuk a házon belüli mentorálási programot, ahol kollégáinkat közép- és felsővezetőink mentorálhatják. A 6 hónapos fejlesztési folyamatban a mentoráltak azonosítják azt a témát, ami leginkább érdekli őket, vagy amiben a legjobban szeretnének fejlődni. Ezt követően 4-6 alkalommal találkoznak a már kiválasztott mentorukkal, akivel átbeszélik a dilemmákat és élethelyzeteiket. A program több mint 120 kollégánk részvételével zajlott le. A 2019-es év nagy sikerét követően a 2020-ban is meghirdetésre került a mentorálási program.
Az EBH támogatja a munkavállalók kapcsolatépítését és az általuk szervezett klubokat annak érdekében, hogy kikapcsolódhassanak, közös élményekben lehessen részük. Az EBH törekszik arra, hogy befogadó, biztonságos közeget teremtsen a különféle munkavállalói csoportok számára. Az EBH ösztönzi a spontán kapcsolatépítést és a klubok munkavállalók általi szervezését a kikapcsolódás biztosítása, a tapasztalatok megosztása és a rendezvényeken való örömteli részvétel érdekében.
Jelenleg 19 (munkavállalók által szervezett) klub működik az EBH-n belül. Ezek különböző életmódhoz kapcsolódó, hobbi- és sporttevékenységek köré szerveződnek. Az EBH pénzügyi és logisztikai támogatást nyújt számukra azzal a céllal, hogy segítse a kollégák személyes önmegvalósítását és a jóllétükkel kapcsolatos törekvéseiket, hogy megtalálják az egyensúlyt a magánélet és szakmai tevékenységük között, és jól érezzék magukat a munkahelyükön.