Legyőzte a fintech cégek hasonló szolgáltatását az Erste azonnali áras devizaváltása a bank ügyfeleinél. A havi keretösszegig díj, jutalék és kezelési költségtől mentes lehetőségnek köszönhetően a banknál pár hónap alatt duplájára nőtt a devizát váltó ügyfelek száma, miközben jelentősen csökkent a népszerű fintech cégeknél vezetett számlákra történő utalások volumene.
Duplájára nőtt az Ersténél pénzt váltók száma, mióta a bank bevezette új devizaváltási szolgáltatását. A megoldással a bank felvette a versenyt a fintech cégekkel szemben: egyszerű, olcsó, mindenki számára könnyen kezelhető megoldást kínál. A lehetőség tavaly júliusi indulása óta a banknál nem csak duplájára nőtt a devizát váltó ügyfelek száma, de másfélszeresére emelkedett az átváltott összeg, és emelkedett az újonnan nyitott devizaszámlák száma is. Eközben pedig kevesebben és sokkal kisebb összegekben kezdtek a fintech cégekhez utalni. Az Erste új szolgáltatásának indulása után, a nyári főszezon közepén a bank ügyfeleinél a korábbi minimum közelébe került a fintech-célú feltöltések volumene.
„A külföldi telephelyű fintech cégek jelentős adóelőnye ellenére – egyebek mellett nem fizetnek se tranzakciós illetéket, se bankadót – az Erste nyerni tudott az ügyfeleknél az elmúlt időszakban. Látszik, hogy érdemes a szolgáltatások minőségére nagyobb hangsúlyt fektetni. Az ügyfelek értékelik, amellett, hogy nálunk is egyszerűen és kedvező áron válthatnak devizát, az Ersténél van hova menni, van kit felhívni, ha probléma adódik. Nagy előny az is, hogy kollégáink magyarul beszélnek az ügyfelekkel, és azonnal reagálnak a megkeresésekre. Az Erste ráadásul teljes körű szolgáltatást nyújt a fizetési szolgáltatásoktól a megtakarítások kezelésén át a különféle hitellehetőségekig” – hangsúlyozta Harmati László, az Erste lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.
A piaci azonnali árakon alapuló, kiemelt árfolyamos váltás akár havi egymillió forintig díj-, jutalék- és kezelési költségtől mentes, ami jóval magasabb keretösszeg, mint a fintech cégek hasonló szolgáltatásainál. Az Erste megoldása a George Weben vagy a George Appon automatikusan, mindenki számára elérhető, nem kell rá előfizetni vagy külön beállítani. A kedvezményes árfolyam a saját számlák közötti, forintról devizaszámlára vagy devizáról forint számlára indított átvezetés esetén él. Az ügyfelek havonta 500 ezer forintig (Erste World és Private Banking ügyfelek egymillió forintig) használhatják – a keretösszeg kihasználtságáról pedig hamarosan az applikációban is tájékozódhatnak. Az Ersténél jelenleg öt devizanemben lehet devizaszámlát nyitni: euró, amerikai dollár, brit font, svájci frank és kanadai dollár. Az adatok alapján az ügyfelek elsősorban eurót és dollárt váltanak kiemelt árfolyamon.
A kiemelt árfolyamos devizaváltás használata nem csak díjmentes, de rendkívül egyszerű is. Az Ersténél ugyanazért a havidíjért bármennyi forint vagy devizaszámlát nyithatnak az ügyfelek plusz költség nélkül, ráadásul mindezt egyszerűen, mindössze pár kattintással a George Store-ban. Az így megnyitott számlákhoz külön kártya sem kell. Azt, hogy a meglévő bankkártya melyik számlát „használja” bármennyiszer, bármikor, 0-24 órában át lehet kapcsolni a George Weben vagy a George Appon. Így a kártyával arról a devizaszámláról fizethetnek az ügyfelek például egy külföldi nyaraláson vagy egy külföldi webáruházban vásárolva, amelyre a kiemelt árfolyamon váltottak. Pár perccel később pedig akár már forintban tudnak fizetni ugyanazzal a kártyával.
A legnagyobb számban a 41-50 év közöttiek használják a devizaváltási szolgáltatást, az érintett ügyfelek csaknem harmada ebbe a korcsoportba tartozik. Azonban az idősebbek is szeretnek kiemelt árfolyamon váltani: a pénzüket forint és devizaszámlájuk között kedvező árfolyamon mozgatók 11 százaléka 61-80 év közötti, de még a 80 év felettiek is igénybe veszik a szolgáltatást.
További információ:
Pálosi Márta
Szenior kommunikációs szakértő
Erste Bank Hungary Zrt.
Marketing és PR igazgatóság
marta.palosi@erstebank.hu