A határidő előtt 11 hónappal, január végén az online kártyás vásárlásoknál is bevezette az Erste Bank a kétszintű azonosítást. A pénzintézet ügyfelei így már az internetes fizetéseknél is a mobiltelefonjukra küldött üzenettel tudják megerősíteni a tranzakciót. A bank az azonosításhoz a push üzenetet, illetve az ehhez szükséges, ingyenes MobilBank applikáció letöltését ajánlja.

Az Erste Bank január végén az internetes kártyás vásárlásoknál is bevezette a kétszintű azonosítást. Így már az online tranzakcióknál sem elég a bankkártya adatait ismerni (kártyaszám, név, lejárat és a hátsó oldalon lévő három számjegyű CVV/CVC-kód). Az ügyfeleknek mobiltelefonjuk segítségével, az internetbanki belépésből ismert módon meg kell erősíteniük a fizetést, ami történhet a MobilBankba küldött push üzenettel, vagy az SMS-ben küldött kóddal. A pénzintézet ügyfeleinek a push üzenetet, illetve az ehhez szükséges, ingyenes MobilBank applikáció letöltését ajánlja. A bank a weboldalán részletes, közérthető információs anyagot állított össze az ügyfelek tájékoztatása érdekében.

Az Erste Bank a jogszabályban előírt határidő előtt 11 hónappal vezette be az online kártyás tranzakcióknál a kétszintű azonosítást. Erre azt követően került sor, hogy az internetbanki belépéshez, valamint egyes tranzakciók jóváhagyásánál már tavaly ősszel bevezetett kétszintű azonosítás kedvező tapasztalatokat hozott. Az átállás zökkenőmentes volt, az ügyfelek az új rendszerben is aktívan használják a NetBank és a MobilBank szolgáltatásokat – mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője. Az utóbbi hónapokban ugrásszerűen nőtt a MobilBankba beregisztrált ügyfelek száma, és mind többen – az SMS-ben küldött kódok bepötyögése helyett – a push üzenetre kattintva hagyják jóvá a műveletet (arcfelismerős telefon nélkül ez ujjlenyomattal, vagy a saját jelszó beírásával működik).

Az Európai Unióban, így Magyarországon is 2019. szeptember 14-én hatályba lépett a PSD2 szabályozás, amely egy sor változást hozott a napi pénzügyek intézésében. Az internetbanki belépéshez, egyes tranzakciók jóváhagyásához azóta nem elég a felhasználónév és a jelszó, a bankoknak még egy módon meg kell győződniük arról, hogy valóban az ügyfelük kívánja használni a szolgáltatást. A gyakorlatban erre a célra a mobiltelefont használják a pénzintézetek: az Erste például push üzenetet küld ügyfelei MobilBankjába, illetve SMS-kódot azoknak, akik még nem töltötték le az ingyenes applikációt. Az online kártyás fizetéseknél 2020. december 31-ig kötelező bevezetni a hazai pénzintézeteknek a kétszintű azonosítást, amelynek köszönhetően az ügyfelek még nagyobb biztonság mellett vásárolhatnak az interneten.

 

 

 

További információ:
Teszáry Sára 
Kommunikációs szakértő 
Erste Bank 
Marketing és PR igazgatóság 
sara.teszary@erstebank.hu