2023. június 2.

A csalók banki ügyintézőnek kiadva magukat kereshetnek telefonon

Furcsa hívást kaptál a bankodtól? Olyan bank nevében hívtak „biztonsági intézkedések” miatt, amelynek nem vagy az ügyfele? Légy óvatos, mert a csalók tapasztalataink alapján banki munkavállalónak adhatják ki magukat és megpróbálnak a pénzedhez hozzáférni!

Gyanakodj, ha

  • olyan bank nevében keresnek telefonon, amelynek nem vagy ügyfele és esetleg még át is kapcsolják a hívást ahhoz a bankhoz, amelynek ügyfele vagy;
  • arra kérnek, hogy telepíts egy alkalmazást a telefonodra vagy számítógépedre;
  • azzal hívnak fel, hogy a pénzed veszélyben van, és át kell utalnod biztonsági okokból egy általuk megadott számlára;
  • a hívás során a telefonodra érkező megerősítő kódot kell bediktálnod;
  • a bankkártyád adatait szeretnék tőled elkérni;
  • a mobilbanki azonosítódat és jelszavadat szeretnék tőled elkérni.

Munkatársaink egy része éjjel-nappal azon dolgozik, hogy megvédje pénzedet a csalóktól és gyanús esetekben fel is hívhatnak téged. De munkánk során mi sosem kérünk arra, hogy

  • a beszélgetés során bármilyen alkalmazást telepíts a telefonodra, számítógépedre;
  • bárhová elutald a pénzed;
  • megadd a bankkártyád adatait, esetleg George azonosítód és jelszavad.

Ha bármilyen gyanús esettel találkozol vagy elbizonytalanodsz, a lenti telefonos elérhetőségen érdeklődhetsz.

Ha csalás áldozata lettél, haladéktalanul jelezd nekünk a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!

Figyelj banki adataid biztonságára!