Az ügyfelek továbbra is magas színvonalú kiszolgálásra, valamint az Erste sokoldalú banki szolgáltatásaira és termékeire számíthatnak. A Citi marad Magyarországon, tovább erősíti vállalati és intézményi ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásai színvonalát, és bővíti Budapest Citi Szolgáltató Központját.
A Citibank Europe plc. megállapodást írt alá az Erste Bank Hungary Zrt.-vel, valamint leányvállalatával, az Erste Befektetési Zrt.-vel a Citibank magyarországi lakossági üzletágának értékesítéséről. Az értékesítés magában foglalja a Citibank lakossági betéti- és befektetési-, személyi hitel-, hitelkártya, valamint a mikrovállalatokat kiszolgáló (CitiBusiness) üzletágait, továbbá a lakossági üzletág alkalmazottainak átvételét is. A tranzakció hatósági jóváhagyáshoz kötött, amely előreláthatólag 2015 végén esedékes. Az ügyfélszámlák átadása 2016 utolsó negyedévénél előbb nem várható.
A Citi továbbra is elkötelezett marad Magyarország iránt. A jövőben a kis- és középvállalatok, a nagyvállalatok, a pénzügyi intézmények, az állami szektor és a multinacionális cégek magyarországi leányvállalatai számára nyújtott szolgáltatások fejlesztésére és bővítésére helyezi a hangsúlyt. A Citi elkötelezettsége a Budapest Citi Szolgáltató Központ továbbfejlesztése iránt is változatlan marad, amely a világ több mint 50 országban működő Citi-vállalatok számára nyújt háttérszolgáltatásokat. A döntés a Citi globális stratégiáját követi, amelynek célja, hogy a vállalat erőforrásait azokra az ügyfélszegmensekre összpontosítsa, amelyekben tovább növelheti versenyelőnyét a magyar piacon.
A Citibank vezetésének meggyőződése, hogy az Erste továbbra is biztosítja majd azt a magas színvonalú ügyfélkiszolgálást és pénzügyi szolgáltatást, amelyhez az ügyfelek hozzászoktak. Az átmeneti időszakban – amelynek lezárása 2016 negyedik negyedévénél előbb nem várható – a Citibank és az Erste egyaránt azon dolgoznak, hogy a működési folyamatokat összehangolva olyan zavartalan és gördülékeny átmenetet biztosítsanak az ügyfelek számára, amelyből azok csak profitálhatnak. Az ügyfélszámlák átadásának időpontjáig a Citibank a szokásos ügymenet szerint folytatja lakossági üzletágának működtetését, beleértve a kiváló színvonalú ügyfélkiszolgálást és a folyamatos hatékony ügyfélkommunikációt.
Jon Wiggins, a Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepének megbízott vezérigazgatója elmondta: „Hazai működésünk 1985-ben történt elindítása óta bebizonyítottuk Magyarország iránti elkötelezettségünket. A jövőben is tovább folytatjuk itteni befektetéseinket a kkv-, a vállalati és intézményi üzletágaink fejlesztése és bővítése, valamint az ügyfélkiszolgálás színvonalának növelése érdekében. Úgy értékeljük, hogy ez a tranzakció pozitív hatással lesz lakossági ügyfeleinkre és az ebben az üzletágban dolgozó munkavállalóinkra, akiknek a hosszú távú, elkötelezett hozzájárulását a Citi Magyarország sikeres építéséhez nagyra értékeljük és köszönjük, további együttműködésükre az átmeneti időszakban is számítunk. Ügyfeleink a kiváló ügyfélkiszolgáláshoz és a minőségi banki termékekhez és szolgáltatásokhoz szoktak. Pénzügyi igényeiket és bankolási szokásaikat tekintve kifinomult ügyfélkörnek kerestünk új gazdát, amelynek tagjai nyitottak az innovatív banki megoldásokra. Nagy kihívás előtt állunk, de úgy érezzük, hogy megtaláltuk az ügyfeleink igényeinek leginkább megfelelő partnert. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy mind az ügyfeleink, mind a dolgozóink számára a legjobb megoldást biztosítsuk. Az ügyfélszámlák átadásának időpontjáig – amire várhatóan 2016 negyedik negyedévénél előbb nem kerül sor – a Citibank a rendes ügymenet szerint folytatja működését.”
Jelasity Radován, az Erste Bank Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Ahogyan már többször elmondtuk, az Erste Bank teljes mértékben elkötelezett Magyarország iránt. Készen állunk aktív szerepet vállalni a magyar bankszektor konszolidációjában, és továbbra is a magyar gazdaság és bankpiac meghatározó kulcsszereplői kívánunk maradni. A tranzakció révén az Erste a második legnagyobb lakossági portfólióval rendelkező pénzintézetté válik Magyarországon. A méretnövekedésen felül az Erste egyedülálló pozícióba kerül a magyar bankpiacon a két vállalat kiemelkedő értékeinek – az Erste Bank univerzális banki szolgáltatásainak és a Citibank piacvezető ügyfélkiszolgálási gyakorlatának – összevonása eredményeként. Nagyra értékeljük a Citibank szaktudását, és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy hasonló magas színvonalon folytassuk az ügyfélkiszolgálást. Örömmel fogadjuk a Citibank ügyfeleit a 196 éves múlttal rendelkező Erste Csoportnál, ahol széles körű univerzális banki termékeinkkel szolgáljuk ki minden pénzügyi igényüket. Az Erste Csoport takarékbankként kezdte működését, ezáltal nagy szakértelemmel rendelkezünk a vagyonkezelés, a megtakarítások és a befektetések terén. A modern mindennapi banki szolgáltatásaink és kiterjedt fiókhálózatunk szintén új lehetőségeket kínálnak leendő ügyfeleinknek: az Erstével a pénzügyek új dimenzióját tapasztalhatják meg.”
Az ügyfélszámlák átadásáig – ami 2016 utolsó negyedévénél előbb nem várható – a Citibank ügyfeleinek semmilyen teendőjük nincs. A Citibank a rendes ügymenet szerint működik tovább, beleértve az ügyfelek magas színvonalú kiszolgálását és az ügyfélszerzési tevékenységeket. A Citibank ügyfelei tehát továbbra is az ismert Citibank ügyfélkiszolgálási csatornákon – ide értve a bankfiókokat, a CitiPhone telefonos ügyfélszolgálatot, a Citibank Online és a Citibank Mobilbank alkalmazásokat – intézhetik pénzügyeiket, illetve ide fordulhatnak kérdéseikkel és igényeikkel. Az ügyfelek továbbra is a megszokott kiváló ügyfélélményben részesülve élvezhetik a Citibank vagyonkezelési-, befektetési- és hiteltermékeinek, valamint az értékes Citi Forint-gyűjtő és egyéb hitelkártya hűségprogramok előnyeit. A tranzakció kapcsán felmerülő bármilyen fontos fejleményről, vagy teendőről az ügyfelek időben értesítést fognak kapni.
Az ügylet részletei nem nyilvánosak.