Az Erste több, mint 200 éves múltra tekint vissza, és a kezdetek óta a régió stabil pénzügyi szereplőjeként azért dolgozunk, hogy ügyfeleink pénzügyi jólétét és egészségét elősegítsük, támogassuk.
A Commerzbank AG és Erste Bank Hungary Zrt. 2021. december 17-én megállapodást kötött a magyarországi Commerzbank Zrt. részvényeinek értékesítéséről. A tranzakció végrehajtását minden felügyeleti hatóság jóváhagyta, így az integráció a következő fázisába léphetett, mely fázisban az Erste Bank a Commerzbank Zrt. teljes ügyfél állományát átveszi.
Az Erste Bank vállalati üzletága évek óta dinamikusan nő, az elmúlt négy évben ügyfélelégedettségi felmérésekben rendre az első helyen végzett. Mindent megteszünk azért, hogy Önök is elégedettek legyenek az Erste Bank által nyújtott szolgáltatásokkal, és bízunk benne, hogy a Commerzbank Zrt. ügyfél állományának integrációjával jobb és hatékonyabb Erste Bankot hozunk létre.
Szolgáltatásokkal kapcsolatos információk
Gyakori kérdések
Minden ügyfelet egyedileg tájékoztatunk a jövőbeli kapcsolattartójáról.
Ügyfélmenedzsereink keresni fogják az érintett ügyfeleket. Videós azonosításra sajnos nincs lehetőség.
A legjobb tudásunk szerint a lehető legkevesebb változtatás mellett fogjuk nyújtani ugyanazokat a szolgáltatásokat és termékeket, ezért önmagában ez nem jelent változást a kondíciók terén. Tekintettel arra, hogy jellemzően bilaterális, ügyfélre szabott szerződések szabályozzák az ár képzését az egyes termékeinknek. Így az átvételt követően a kapcsolattartójukkal tudnak egyeztetni, ha az árazás felülvizsgálatát szeretnék. Egyedi elbírálás és a közös üzleti tevékenység alapján a kondíciók újra tárgyalhatók.
Ha igényelni szeretné, kérjük, jelezze, és felvesszük Önnel a kapcsolatot!
Ha a készpénz szállítást végző logisztikai céggel van közvetlen szerződése, akkor nincs különösebb teendője. Az átvétel után az Erste Bankhoz szállít majd be a szolgáltató, ezért kérjük, hogy jelezze nekik, hogy ezután a Commerzbank helyett már az Erste Bankhoz történjen a szállítás. A szolgáltató pedig az Erste Banknak jelenti a beszállítást
Abban az esetben, ha a Commerzbankkal van szerződése, az megszűnik, és új szerződést kell kötnie az Erste Bankkal. Fontos, hogy nálunk csak a kiszállításra tud szerződni, beszállításra nem. Készpénzt befizetni bankfiókban, vagy arra alkalmas ATM-en keresztül tud, illetve készpénz logisztikai szolgáltatón keresztül.
A beszállításra pedig a készpénz logisztikai céggel kell közvetlen szerződést kötnie.
A számlán már a Commerzbank SWIFT-kódját adtuk meg.
Kérjük, azonnal értesítse partnereit az Erste Bank SWIFT kódjáról (GIBAHUHB, amennyiben 11 karakterű kódra van szükség: GIBAHUHBXXX), ami az átutalások célba érkezéséhez szükséges.
Ha papír alapú kivonatot kapott, de mégsem találja a vizsgálathoz szükséges kivonatot, pótolni tudjuk Önnek. Az Electra kivonatokat december 1. után a Commerzbanktól átvett archív Electra szerveren érheti majd el 2023. március végéig.
GPP-ben legkésőbb december 2-ig lesz lehetőség a kivonatok letöltésére, ezt követően semmilyen formában nem lesz elérhető a rendszer. Javasoljuk, hogy a múltra vonatkozó számlainformációkat töltsék le a rendszerből, ezt akár már ma is megtehetik.
A cross border cash pool szolgáltatással kapcsolatban a Commerzbank AG munkatársai fel fogják keresni, és új szerződést kötnek a szolgáltatásra. Az újraszerződés a cashpool struktúra és tagok változatlansága esetén csak formalitás, viszont így lehetősége lesz döntést hozni róla, hogy a jövőben is igénybe kívánja-e venni a szolgáltatást az Erste Bank, mint harmadik banki szolgáltató igénybevételével.
Hívja az Este Business24 szolgáltatásunkat: +36 1 298 0223
Bankszünnappal kapcsolatos információk
2022. december 1. 00:00 óra és december 4. 24:00 óra között bankszünnapot tartunk, emiatt változások lesznek szolgáltatásainkban.
A bankszünnap oka, hogy az Erste Bank megvásárolta a magyarországi Commerzbank Zrt. részvényeit és ebben az időszakban veszi át ügyfeleit és portfólióját. Ez jelentős informatikai munkával jár az Erste Bank rendszereiben.
Köszönjük türelmét és megértését.
Tranzakciók az elektronikus rendszereken
1. A Commerzbankban november 30-án részleges bankszünnap miatt 13:30 óráig tudják benyújtani átutalási megbízásaikat, ezt követően kimenő tranzakciókat nem tudnak kezdeményezni a banknál sem papíron, sem elektronikus csatornán. Az ügyfélszámlák javára érkező fizetéseket a Commerzbank 17:00 óráig fogadja és haladéktalanul jóváírja.
2. December 1. 0:00 óra és december 4. 24:00 óra között bankszünnap lesz az Erste Bankban az átvétellel kapcsolatos tevékenységek biztonságos végrehajtása érdekében.
3. A december 1. 0:00 óra és 22:00 óra között az Erste elektronikus csatornái (Vállalati Netbank, Electra) elérhetőek lesznek, de az ügyfelek csak számláikat és jogosultságaikat látják, az egyenleg nem elérhető, illetve tranzaktálni még nem tudnak. December 1. 22:00 óra és december 4. 24:00 óra között a rendszerek nem lesznek elérhetőek.
4. A fentieket figyelembe véve, ha lehetséges, javasoljuk, hogy a munkabér utalásokat november 30-án 12:00 óráig adják be a Commerzbank rendszerében annak érdekében, hogy még aznap teljesüljenek, legközelebb erre december 5-én lesz lehetőség.
5. A bejövő belföldi utalásokat a bankszünnap ideje alatt az Erste Banknál fogadjuk, feldolgozzuk, és december 5-én az egyenlegeikben már megjelennek.
- IG 1-IG 2 december 1. és 5. között fogadjuk és december 2. és 5. között szakaszosan jóváírjuk.
- Viber utalásokat december 5-től fogadjuk és jóváírjuk, december 1-jén és december 2-án visszautasítjuk.
- IP utalásokat december 1-jén és 2-án a számla átvételének befejezéséig visszautasítjuk, utána fogadjuk és jóváírjuk.
- Kérjük, jelezze partnereinek, hogy lehetőség szerint december 5-től utaljanak.
Számlaszám
6. A Commerzbankban használatos bankszámlaszámaik a fúziót követően sem változnak, a továbbiakban is ezeket tudják használni.
7. Nemzetközi utalásokhoz használatos SWIFT kód december 1-gyel megváltozik: COBAHUHX helyett GIBAHUHB-t kell használniuk a továbbiakban. Kérjük, erre hívják fel partnereik figyelmét!
8. A december 1-re készült kivonat (ahol az átvételkor fennálló egyenlegek megjelennek) december 5-én lesz elérhető.
Bankkártyák
9. A jelenlegi Commerzbank által biztosított vállalati bankkártyák november 30. 18 órától nem használhatóak. Az Erste Bank által kiadott új kártyákat előre láthatólag december 2-án tudják aktiválni, a pontos időpontról a kártyabirtokosokat SMS-ben tájékoztatjuk. (a használathoz a banki jelzést követően a kártya személyes aktiválására is szükség lesz)
Kapcsolattartás
10. Az Erste Bank teljes fiókhálózata december 2-án zárva tart.
11. Amennyiben kérdései lennének a fentiekkel kapcsolatban, kérjük jelezze az nekünk az ebhkkv@erstebank.hu email címen.
A Commerzbank bankszünnapjáról a commerzbank.hu linken tájékozódhat.
Information about bank holiday
Erste Bank is holding a bank holiday between 00.00 on 1 December 2022 and 24.00 on 4 December 2022.
The reason for the bank holiday is Erste Bank’s acquisition of the shares of Hungarian Commerzbank Zrt. whose customers and portfolios are being migrated at this time, which requires a substantial amount of IT work on Erste Bank’s systems.
Thank you for your patience and cooperation.
Transactions in electronic systems
1. Wire transfers may be initiated at Commerzbank until 13.30 on 30 November due to a partial bank holiday. Outgoing transactions may not be initiated subsequently either in paper format or in electronic channels. Wages to be transferred to customer accounts will be received by Commerzbank until 17.00 and will be credited to the accounts immediately.
2. Erste Bank is holding a bank holiday between 0.00 on 1 December 2022 and 24.00 on 4 December 2022 to ensure secure implementation of migration-related tasks.
3. Between 0.00 and 22.00 on 1 December, Erste’s electronic channels (Vállalati Netbank, Electra) will be available, but only the accounts and authorisations will be accessible; account balances or transactions will not be available. Systems will not be available between 22.00 on 1 December and 24.00 on 4 December
4. In light of the above, you are advised to initiate wage transfers in Commerzbank system until 12.00 on 30 November in order to ensure same-day execution, because the next window of opportunity for wire transfers will open on 5 December.
5. Incoming domestic wire transfers will be received and processed by Erste Bank during the bank holiday and will be reflected in account balances on 5 December already.
- IG 1-IG 2 will be received between 1 and 5 December and will be credited in stages between 2 and 5 December.
- Viber transfers are received and credited starting on 5 December and they will be rejected on 1 and 2 December.
- IP transfers will be rejected on 1 and 2 December until migration of the account is completed. Subsequently, they will be received and credited to the account.
- Please, notify your partners to transfer funds as of 5 December, if possible.
Account numbers
6. Account numbers used by Commerzbank will not change after the integration, they will remain in use as before.
7. The SWIFT code used for international wire transfer will be changed as of 1 December, as COBAHUHX is replaced with GIBAHUHB. Please, notify your partners.
8. Account statements for 1 December (reflecting balances as at the time of migration) will be available on 5 December.
Bankcards
9. Corporate bankcards provided by Commerzbank cannot be used as of 18.00 on 30 November. New cards issued by Erste Bank may likely be activated on 2 December, and cardholders will be notified of the exact time in an SMS text message (in order to be able to use the card, personal activation of the card is also necessary following notification by the bank).
Contacts
10. Erste Bank’s entire branch office network will be closed on 2 December.
11. Should you have any questions regarding the above information, do not hesitate to contact us at ebhkkv@erstebank.hu.
Regarding the Commerzbank bank holiday, please find information at commerzbank.hu.
Nekünk fontos a bankszámlája biztonsága. Olvassa el ezzel kapcsolatos tanácsainkat!
Business E-mail Compromise (BEC) fraud
Hogyan próbálkoznak a csalók?
A BEC (Business E-mail Compromise) típusú csalások pénzügyi szempontból az egyik legsúlyosabb következményekkel járó online bűncselekmények között vannak. Ez a típusú csalás az emberi jóhiszeműségre épít és azt használja ki, hogy az e-mail napjainkban kapcsolattartás egyik legfőbb csatornája.
Az elkövetők egy üzleti partner nevében küldenek e-mailt. A levél címzettjeinek ezek alapján még nem feltétlenül lenne okuk gyanúra, azonban az ilyen üzenetek gyakran szokatlan kéréseket tartalmaznak, sok esetben pedig arról tájékoztatnak, hogy a korábban számlák kiegyenlítésére használt bankszámla számlaszáma megváltozott és a jövőben egy új bakszámlaszámra kérik a pénzügyi teljesítést. Ezen bankszámlák természetesen nem azon partnerünk nevén vannak nyilvántartva, akinek a nevében az e-mailt kapta. A megtévesztéssel kicsalt összegeket aztán vagy készpénzben felveszik, vagy harmadik országba továbbítják, így a sértett gazdasági társaságok által indított visszahívás sikeressége nagy mértékben csökkenhet.
Jó tanács
Ha egy partner e-mail üzenetben tájékoztatást küld arról, hogy a bankszámlaszáma megváltozott, a változások átvezetése előtt érdeklődjenek az üzleti partnernél lehetőleg egy másik kommunikációs csatornán (telefon, fax)! Ennek segítségével meggyőződhetünk arról, hogy a kérést valóban a partner küldte.
CEO fraud
Hogyan próbálkoznak a csalók?
A CEO fraud is az üzleti levelezéshez köthető csalási módszer. A csalók magukat a vállalat valamelyik felsővezetőjeként (CEO, CFO) megszemélyesítve üzentet küldenek egy olyan kollégának, aki banki utalások berögzítésére jogosult vagy ilyen ügyben tudnak intézkedni. A levélben diszkréciót vagy teljes titoktartást kérnek a kollégától. Jellemzően egy titkos üzleti tranzakció (felvásárlás) jogcímére hivatkozva kéri a kollégát, hogy egy nagyobb összeget utaljon át egy bankszámlára a lehető leghamarabb. Több esetben is előfordul, hogy az ilyen jellegű üzenetekben a csalók súlyos következményekkel is fenyegetnek, ha nem teljesül a kérés. Ezen bankszámlák természetesen leggyakrabban csalók nevén vannak regisztrálva. A megtévesztéssel kicsalt összegeket aztán vagy készpénzben felveszik, vagy harmadik országba továbbítják, így a sértett gazdasági társaságok által indított visszahívás sikeressége nagy mértékben csökkenhet.
Jó tanács
A szervezetben rendszeres időközönként tartsanak csalásmegelőzéssel kapcsolatos tudatossági képzéseket, amelynek anyagában mind a CEO, mind a BEC típusú csalásokra térjenek ki.
A pénzügyi folyamatok során a belső kontrollokat úgy alakítsák ki, hogy a vállalati pénzügyi műveletek teljesülése kizárólag a négyszem-elv (rögzítő-jóváhagyó) betartása mellett történhessen meg. Ha erre nincs lehetőség, akkor az e-mailtől független csatornán kérjenek megerősítést, nézzék meg a hatályos szabályzatot, hogy hogyan, milyen formában lehet kezdeményezni utalást. Ezen felül az információ biztonságért felelős szervezeti egység értesítése is javasolt.
Adathalászat
Fokozottan ügyeljenek banki adataira! Összegyűjtöttük az adathalászatra utaló jeleket, melyek segítenek abban, hogy elkerüljék a csalók támadásait.
Ki a feladó?
- Bank
Magyartalan, helyesírási hibás e-mail érkezik a bank nevében, és sokszor nem a bank elektronikus címéről.
- Adóhatóság
Adóvisszatérítés esetén az illetékes hatóság postai úton vagy az Ügyfélkapun keresztül kommunikál. Kételkedjen, ha e-mailen értesítik adóvisszatérítés miatt
- Telefontársaság?
Ha e-mailt kap egy telefontársaságtól, hogy tartozása van, mindig ellenőrizze a weboldal valódiságát, mielőtt adatokat ad meg!
- Csomagküldő szolgáltató
Ha nem várunk csomagot, nem rendeltünk semmit ,ne adjuk ki kártyaadatainkat csomagküldő szolgáltatónak tűnő weboldalakon!
- Közüzemi vagy más szolgáltató
Ha értesítőt kapunk, hogy be kell fizetnünk egy számlát, gondoljuk át, hogy az adott szolgáltatóval tényleg van-e kapcsolatunk, vagy hogyan szoktuk a számláinkat befizetni!
Ha megnyitunk egy weboldalt akár e-mailből, akár SMS-ből, mindig ellenőrizzük a böngésző címsávját!
Az ilyen levelek vagy SMS-ek sokszor magyartalanok és helyesírási hibákat tartalmaznak.
Az adathalász weboldal megnyitása után a címsor gyakran nem tartalmazza a lakatot, vagy nincs kiemelve zöld színnel, ami a megbízható csatornát jelölné.
Véletlenül megnyitotta és megadta az adatait?
Haladéktalanul hívja a bank ügyfélszolgálatát, akik a nap 24 órájában rendelkezésre állnak ilyen ügyekben. Miközben hívja az ügyfélszolgálatot, változtassa meg a jelszavát!
Jó tanács
Ha bármi szokatlant tapasztal, ne habozzon kapcsolatba lépni azzal a céggel, akinek nevében az adatait kérték! Ilyenkor a feladóval érdemes más csatornán felvenni a kapcsolatot, mint amiben a megkeresés érkezett. Például, ha e-mailt kapott a banktól, akkor hívja fel az ügyfélszolgálatot, vagy a Bank honlapján található e-mail címen érdeklődjön!