Több fintech megoldás után ezúttal egy insurtech szolgáltatással teszi egyszerűbbé a pénzügyek intézését az Erste. A pénzintézet repülőjárat-késésbiztosításával az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük 60 percnél többet késik. A George-on keresztül megköthető biztosításnál nincs bonyolult ügyintézés, nem kell igazolások után rohangálni, a pénz automatikusan érkezik a számlánkra.
Az Erste ügyfelei mostantól akkor is biztosra mehetnek, ha késik a repülőjük. A pénzintézet legújabb szolgáltatása, a repülőjárat-késésbiztosítás 16 ezer forintot fizet, ha a gépünk a tervezettnél több mint 60 perccel később indul. A késést nem kell bejelenteni, nincs szükség a légitársaságoktól körülményesen beszerezhető igazolásokra, az ügyintézés és a szabadon felhasználható kompenzáció kifizetése teljesen automatikus, a pénz azonnal a számlánkon van.
„Az Erste egyre inkább személyre szabja és emberközelivé teszi szolgáltatásait. Hiszünk benne, hogy a legújabb digitalizációs megoldásokkal hozzá tudunk járulni ügyfeleink pénzügyi egészségének megőrzéséhez. Amellett, hogy a napi pénzügyek intézése még egyszerűbbé válik, olyan kiegészítő szolgáltatásokkal bővítjük palettánkat, melyek az ügyfelek számára valódi értéket teremtenek. Az Erste így a fintech és insurtech megoldások újszerűségét a hagyományos bankolás megbízhatóságával kombinálja” – mondta el Bek-Balla László, az Erste Digitális és Contact Center vezetője.
Az európai légi közlekedés biztonságáért felelős Eurocontrol adatai alapján a légitársaságok nehezen veszik fel újra a koronavírus-járvány előtti tempót. A statisztikák szerint az európai légtérben közlekedő járatok 2023-ban gyakrabban és összességében többet késtek, mint 2019-ben. A csúcsidőszakot jelentő július-augusztusban például minden harmadik gép a tervezettnél később indult. Az adatokból kiderül: a pontatlanul közlekedő repülők átlagosan több mint egy óra késéssel szálltak fel.
Az Erste legújabb szolgáltatását, a repülőjárat-késésbiztosítást a bank digitális platformján, George-on keresztül lehet megkötni, a járat indulása előtt legkorábban 180, legkésőbb hét nappal, az adott járatra érvényes repülőjegy birtokában. Biztosítást azok az Erste ügyfelek köthetnek, akik lakossági forintszámlát vezetnek a banknál, ugyanakkor egy szerződő maga mellett akár további három útitársára is köthet biztosítást, így a család vagy a baráti társaság minden, együtt utazó tagja után (négy főig) jár a fejenként 16 ezer forint az egy órát meghaladó járatkésések esetében. A biztosítás díja utasonként és alkalmanként 1990 forint.
A repülőjárat-késésbiztosítást az Erste partnereként a Companjon Insurance DAC biztosítja. A FinTech Global top100 insurtech listájára három egymást követő évben (2021-2023) felkerülő Companjon egy biztosítási technológiával (insurtech) foglalkozó cég, amely automatizált biztosítási termékeket fejleszt. A kárfeldolgozásnál, a követelések jóváhagyása során, illetve a kifizetésnél nincs emberi beavatkozás, a biztosítási összeg közvetlenül az ügyfél számlájára érkezik.
Az Erste a repülőjárat-késésbiztosítással rövid idő alatt már a harmadik olyan szolgáltatással jelentkezik, amellyel a fintech cégekkel és neobankokkal is felveszi a versenyt. A lakossági ügyfelek 2023 júliusa óta élhetnek a gyors, egyszerű, azonnali áras devizaváltás lehetőségével. Akár havi egymillió forintot válthatnak a bankközi devizapiaci árfolyamon alapuló, vagyis kiemelt árfolyamon, a bank pedig a keretösszegig nem számít fel semmilyen díjat, jutalékot, kezelési költséget. Nincs szükség külön bankkártyára: a meglévő kártyát a George Weben vagy a George Appon bármikor, bármennyiszer át lehet kapcsolni attól függően, milyen devizában szeretnénk fizetni. Tavaly októberben pedig elindult a Rögtön Kölcsön, az Erste saját gyorskölcsöne. A bank informatikai rendszere által hitelképesnek minősített ügyfelek néhány másodperc alatt juthatnak akár 450 ezer forint szabadon felhasználható hitelhez. A Rögtön Kölcsönhöz nem kell adatokat megadni, és nincs szükség jövedelemigazolásra. Az ügyfelek a bank digitális platformján, George-on keresztül pár kattintással, akár a mobiljukkal juthatnak hozzá a hitelhez.
A most bevezetett új fejlesztés partnerét az Erste a második BankSpiration versenyén választotta ki. Az eseményen a bank kifejezetten új fintech és insurtech megoldásokat keresett, amelyekkel bővítheti és jobbá teheti szolgáltatásait. A megmérettetésen közel 700 cég vett részt, amelyekből az első szűrőn több mint kétszáz jutott tovább, négy kontinens 34 országából. A Companjon Insurance DAC az egyike volt azon négy, győztes társaságnak, amely bemutatkozhatott a BankSpiration 2023. februári zárókonferenciáján. Az Erste idén elindította harmadik BankSpiration rendezvényét, amelyen újabb szolgáltatók mutathatják be megoldásaikat.
További információ:
Pálosi Márta
Szenior kommunikációs szakértő
Erste Bank Hungary Zrt.
Marketing és PR igazgatóság
marta.palosi@erstebank.hu