2020. május 18.
Dolgozók
2020. május 18.
Dolgozók
Az Erste Bank több mint háromezer munkatársa két nap alatt állt át a vírus miatt egy megváltozott működési rendre, melynek során a központi kollégák közel 90%-a otthonról kezdett el dolgozni. Az elmúlt két hónap tanúságai, eredményei már most látszódnak, hiszen az újonnan kialakított rendszernek vannak olyan elemei, melyeket a járvány utáni időkben is érdemes megtartani.
Az átállás gyorsan és hatékonyan lépett életbe a bank életében, mely részben a tavalyi központi irodaház felújításnak volt köszönhető. Akkor bevezettük a desk sharing rendszert, melynek köszönhetően mindennap más asztalhoz tudnak leülni a dolgozók, ezért mindenkinek van céges laptopja. Az otthoni munkavégzés sem volt ismeretlen, hiszen a rendszer már korábban is működött nálunk. Eredetileg 2200-2300 kolléga járt be a Népfürdő utcai székházunkba, közülük azonban most csak kétszázan látogatják naponta személyesen az irodaházat. Főként a contact centerünk munkatársai, illetve néhányan az operációs és IT területekről, valamint a postázó személyzete.
Törődünk egymással!
Bankunk egyik legfontosabb alapelve, hogy törődünk egymással és másokkal is, ezért nem is volt kérdés, hogy a járványügyi helyzet kapcsán az összes olyan lépést azonnal meg kell hozni, mely biztosítja munkatársaink, ügyfeleink fizikai és mentális jólétét.
Kiemelten ügyelünk a bankfiókokban dolgozó munkatársaink egészségére. Maszkokkal, kesztyűkkel, fertőtlenítő szerekkel láttuk el őket, és már minden fiókunkban plexifalak védik őket. A központi irodába bejárók hétköznapjait transzferbuszokkal, a székház parkolóházának ingyenessé tételével segítettük, és az összes céges autót rendelkezésre bocsátottuk. Aki inkább a saját gépkocsiját használja, annak pedig költségtérítést biztosítunk. Az volt a cél, hogy minél kevesebb ember kényszerüljön a tömegközlekedés használatára.
A gyermekeiket egyedül nevelő, így dolgozni most nem tudó kollégáknak egy nap szabadság után további egy nap állásidőt, azaz lényegében extra szabadságot biztosítunk.
Veletek vagyunk! kampányunk, amivel a fiókokban dolgozó kollégák erőfeszítéseit is elismerjük, óriási sikert aratott, nem csak az Erste-dolgozók, és ügyfeleink, hanem a versenytársaink körében is. Több konkurens bank is gratulált a kezdeményezésünkhöz.
Teret hódít az online munkavégzés
Nálunk az alapplatform a virtuális megbeszélésekre a Skype for Business, ezt a rendszert használjuk már két éve. Az IT gyorsan készített egy részletes segédletet minden funkció használatához, így ez lett az egyik legfontosabb kommunikációs csatornánk. A megbeszélések mellett a HR kiválasztási folyamatok során, az oktatásokhoz, sőt közösségépítő tevékenységekhez is ezt használjuk. Az eddigi tapasztalatok pozitívak. Több videós tartalmat osztunk meg, és többet chatelünk egymással, de a virtuális megbeszélések hossza rövidült. Ugyanakkor vicces, hogy a családtagok, főleg az otthon lévő kisgyermekek a virtuális meetingek álladó résztvevői lettek. Ráadásul újra felpezsdült a klubéletünk is, virtuális csatornán folytatja munkáját a kötő-, társasjáték, e-game és jógaklubunk is, sőt borkóstoló csapatunk is van már!
Az online világ egy olyan új rendszer, melyben hiányzik a személyes interakció, néha nehezebb kikövetkeztetni, hogy sokat vagy épp keveset beszéltünk valamiről. Nagy csoportos megbeszéléseknél külön figyelni kell arra, hogy mindenki kapjon megszólalási lehetőséget. Ugyanakkor bebizonyosodott, hogy rengeteg dolog, amit korábban ki sem próbáltunk, szuperül működik online, melyek egy része a járvány utáni időszakban is megmarad. Mindaz, ami megkönnyíti a kollégáink életét, és motiválja őket, hosszú távon is része marad a működésünknek.
Itt tájékozódhat a látogatás előtt az aktualitásokról.
Digitális és telefonos csatornákon végezhető banki szolgáltatásaink.