2020. május 11.

Dolgozók

Az Erste Bank kétezer dolgozója osztotta meg tapasztalatait a munkavégzésről a pandémiás időszakban

Az Erste Bank kétezer munkatársa válaszolt azokra a kérdésekre, hogyan élik meg a jelenlegi helyzetet, mi zavarja őket a leginkább és mit gondolnak a folytatásról. A távolról dolgozó kollégák közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, míg a fióki munkatársak többsége számára az a legfontosabb, hogy az új helyzetben is működtetik a hálózatot. 

Az Erste Bank önkéntes, névtelen, online kérdőívét kitöltő közel kétezer munkatárs 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy összességében elégedett azzal, ahogy a pénzintézet a koronavírus helyzetre reagált. Ugyanilyen arányban voltak azok, akik elégedettek a bank járványhelyzettel kapcsolatos kommunikációjával, és 96 százalék mondta azt, hogy bízik az Erste vezetésében/vezetőiben, hogy a megfelelő lépéseket teszik meg a járványhelyzet kezelésében.

A kérdőívét kitöltő közel kétezer munkatárs kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a pandémiás időszak alatt munkaidejének nagyobb részét otthon töltötte, míg mindössze egy százalék válaszolta azt, hogy nem tudott dolgozni a veszélyhelyzet alatt. A többségében otthon dolgozó válaszadók több mint egyharmada tízes skálán tíz pontot adott arra, mennyire komfortos számára a távmunka, míg további mintegy 50 százalékuk adott legalább hét pontot erre a kérdésre.

A fióki dolgozók kevésbé aggódnak a vírus miatt

A legnagyobb problémát a helyzetben maga a vírus okozta – a válaszadók fele jelölte meg azt a három legnagyobb nehézség egyikeként, hogy nem tudja, milyen hatással lesz a pandémiás helyzet az ő életére. További gondként a munka mellett a gyermekek felügyeletének megoldását, illetve a társas kapcsolatok mellőzését jelölték meg sokan, de a kollégákkal folytatott nehézkesebb kommunikáció és az infrastruktúra (a megfelelő berendezés, szék, nagyobb monitor) hiánya is zavarta a válaszadók ötödét.

A vészhelyzet idején is bejáró fiókhálózati dolgozók ezzel szemben kevésbé aggódnak amiatt, hogy pandémiás probléma átalakítja az életüket. A többség számára az a legfontosabb, hogy az új helyzetben is működtetik a hálózatot (harmaduk kifejezetten büszke erre), és alig 5 százalékuk aggódott leginkább a saját egészsége miatt. A válaszadók nagy többsége, 85 százaléka gondolja úgy, hogy az Erste Bank számára fontos a munkavállalók egészségének megőrzése és megtesz minden szükséges intézkedést ennek érdekében például maszk, plexi, rotáció, a nyitva tartás rövidítése, valamint transzfer biztosításával.

Vezetőként nehezebb otthonról dolgozni

Úgy tűnik, az otthonról dolgozó vezetők a csapatuknál nehezebben élik meg a jelenlegi időszakot. „Csak” a negyedük volt maradéktalanul elégedett, és a körükben magasabb volt az önmagukat kényelmetlenebbül érzők aránya is. A felelősebb beosztásban nem önmagában a csapat irányítása vagy esetleg a közvetlen kontroll hiánya jelenti a gondot, hanem a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése nehezebb, mint rendesen. A vezetők ezen kívül jobban hiányolják a személyes interakciókat és a kollégákkal való közvetlen kapcsolatot is.

A vezetők számára a többieknél nagyobb gondot okozott, hogy nehéz összeegyeztetni az otthoni feladatokat a munkaköri elvárásokkal, hiszen nagyobb arányban jelölték meg problémaként a gyermekek felügyeletének kérdését és azt is, hogy nehéz rendszert vinni az életükbe az új helyzetben. A vezetők ugyanakkor elégedettek voltak a csapatukkal, kétharmaduk szerint teljesen sikerült úgy kialakítani a folyamatokat, hogy hatékony legyen a működés és 98 százalékuk szerint a csapatuk jól kezeli a kialakult helyzetet.

50 millió forint értékben támogatja az Erste orvostechnikai eszközökkel a budapesti és vidéki kórházakat.

Bankfióki nyitvatartás

Itt tájékozódhat a látogatás előtt az aktualitásokról.

Itt az ideje a digitális bankolásnak!

Digitális és telefonos csatornákon végezhető banki szolgáltatásaink.

Ezeket olvasta már?