2020. május 25.
Mindennapos bankolás
2020. május 25.
Mindennapos bankolás
A szociális távolságtartás nem csak a vásárlási, de a bankhasználati szokásokat is átalakította: terjed a mobilbankolás, a csekkeket nem a postára visszük, hanem befizetjük a telefonnal. Az Erste MobilBank alkalmazással nem csak a számla egyenlegét és történetét lehet megtekinteni vagy átutalásokat indítani, de a bankkártya-limiteket is módosíthatja. Az Erste NetBankban ráadásul, csoportos beszedési megbízásokat lehet kezelni, de értékpapír-számlát is nyithatunk, módosíthatjuk az adatainkat (például bejelenthetjük a levelezési cím változását).
A készpénz felvételnél már régóta megszoktuk az ATM használatát, ám most már a készpénz befizetéshez is használhatóak az újabb automaták, így a mindennapos ügyek intézéséhez már valóban nem kell bemenni a fiókba. Sőt: az azonnali átutalás bevezetésével egyre kevesebb készpénzre lesz szükségünk, hiszen olyan helyzetekben is tudunk – akár a másik mobilszámának, vagy e-mail címének ismeretében – átutalással fizetni, amikor fontos, hogy a pénz azonnal megjelenjen a másik számláján (akár autó átvételekor, vagy lakás előlegének kifizetésekor hétvégén is).
Az Erste Banknál a pénzintézet ügyfeleinek már mintegy 60 százaléka használja a bank digitális csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére. A digitális csatornák terjedéséve azonban nem csökken a bankfiókok jelentősége, csupán a szerepük változik meg. Növekszik a személyes kiszolgálás, a tanácsadás jelentősége, és ehhez kell igazítani a fiók elrendezését és az ott dolgozók munkáját is: a digitalizáció segít az adminisztráció csökkentésében, az eljárások egyszerűsítésében, az így felszabaduló időt viszont az ügyfélkiszolgálás minőségének javítására lehet fordítani.
A tanácsadókat akkor is érdemes tehát felkeresni, ha nem a mindennapi pénzügyeket akarjuk intézni, hanem tanácsadást, konzultációt igénylő pénzügyi műveletre készülünk: a legjobb hitelt, a legmegfelelőbb befektetést kiválasztani, vagy dönteni arról, mennyit szükséges félretenni a nyugdíjas évekre mind olyan kérdések, amelyekről érdemes meghallgatni a szakemberek véleményét. A személyes tanácsadás során az Erste felkészült munkatársai az ügyfelekkel közösen választják ki az optimális megoldást.
Persze fontos, hogy minderre ne kelljen várni: időpontot foglalni telefonon is lehet, vagy az egyes hitel és befektetési kalkulátorok kitöltése után online.
Mindeközben az ügyfelek változó igényeihez igazítva az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjainak átalakítását. Az új fióki koncepció szakít a hivatali jellegű stílussal és elrendezési elemekkel. A környezet barátságosabb, személyesebb, a tanácsadók nem pultok mögött fogadják az ügyfeleket, hanem személyesen köszöntik őket és az ügy típusának megfelelő helyen segítenek nekik. A mindennapi ügyintézésre a nap 24 órájában nyitva lévő önkiszolgáló zóna is rendelkezésre áll, ahol a készpénz be- és kifizetésre alkalmas automaták mellett a bank online rendszerei is elérhetőek a lakossági és kisvállalkozói ügyfelek számára. Az ügyfelet a fiókban információs pultnál fogadják, majd a hozzájuk érkező tanácsadó segít nekik ügyeik intézésében: a gyorsabb tranzakciókat az önkiszolgáló zónán kívül itt is elvégezhetik, míg a bizalmasabb környezetet igénylő beszélgetéseket elkülönített tárgyalókban folytathatják.
Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti és Teréz körúti, valamint a 2019-ben átadott kecskeméti és győri fiók után Budapest belvárosában, a Fashion streeten nyílt meg a legújabb egység az elmúlt hónapban, de a bank további egységek fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 5-6 megújult fiók nyílhat meg.