2020. április 8.
Mindennapos bankolás
2020. április 8.
Mindennapos bankolás
Felmérések szerint a felnőtt magyar lakosság mintegy harmada egyáltalán nem használ online szolgáltatásokat, nem vásárol és nem bankol az interneten. A világháló iránt egyáltalán nem érdeklődő, vagy azt csupán tájékozódásra, kapcsolattartásra használók több mint harmada az idősebb, 65 év feletti korosztályba tartozik. Közülük sokan nem szoktak hozzá az internet létezéséhez, munkájuk során sem kellett használniuk azt, és pénzügyeiket is inkább személyesen szeretik intézni.
Van netbankjuk, de nem használják
Az internetet szinte egyáltalán nem használók harmada is rendelkezik netbank vagy mobilbank szerződéssel, ám nem igazán veszik igénybe, jellemzően legalább 30 napja nem léptek be az alkalmazásba. Ez utóbbiak több mint 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy családtagok (feleség, férj, gyerekek) segítik a használat során. A világháló iránt jobban érdeklődő, de azt leginkább böngészésre, közösségi oldalak látogatására használók körében csaknem minden második felhasználónak van netbank vagy mobilbank hozzáférése, ám ők sem igen használják azt. A legtöbbször ezt azzal indokolják, hogy jobb szeretik személyesen intézni a pénzügyeket, de nem ritka az sem, hogy elfelejtik a jelszavukat, kizárják magukat a rendszerből a hibás próbálkozásokkal.
Mindenhol jó, de a legjobb otthon
Miközben a digitális banki szolgáltatásokat egyáltalán nem használók harmada elmúlt már 65 éves, a jelenlegi helyzetben éppen nekik kellene fokozottan ügyelniük arra, hogy a minimálisra csökkentsék a személyes érintkezést. Pénzügyeiket otthonról, digitális banki szolgáltatásokat használva intézzék. Amennyiben még valakinek nincs netbank előfizetése, a szolgáltatások használatához szükséges szerződést akár otthonról, telebankon keresztül is megkötheti, ha rendelkezik ilyen előfizetéssel. Telebank szolgáltatás híján erre személyesen, a számlavezető bank bármely fiókjában van lehetőség. Ugyanígy kell eljárni, ha elfelejtjük a bejelentkezéshez használt felhasználónevet és/vagy jelszót, illetve többször adtunk meg hibás azonosítót és ezért a rendszer kitiltott a netbankból.
Ha be kell menni a bankfiókba
Amennyiben a netbanki szerződés megkötéséhez, vagy az elfelejtett belépési adatok miatt be kell mennie egy bankfiókba, a jelenlegi helyzetben ezekre ügyeljen:
Segítsük szüleinket, nagyszüleinket
Figyeljünk az idősekre, tanítsuk meg nekik, hogyan lehet online bankolni. Magyarázzuk el telefonon, mutassuk meg videóhíváson, hogyan tudnak belépni a netbankba, hol találják meg és hogyan használják az alapvető funkciókat:
Digitális és telefonos csatornákon végezhető banki szolgáltatásaink.
Fokozott a figyelem a koronavírus ideje alatt is.