Hogyan tudja digitalizálni vállalati kártyáját a Google Payben?
1) Töltse le a Google Pay alkalmazást!
2) Adja hozzá bankkártyáját! Ehhez az alkalmazás kérni fogja a kártyaszámát, a lejárati dátumot és a CVV/CVC kódot.
3) Érintse meg a Hozzáadás gombot!
4) Fogadja el a Google Pay ÁSZF-et!
5) Ezután az alkalmazás kommunikációt indít a bankkal.
6) Válassza ki, hogy SMS vagy TeleBank hívással szeretné azonosítani magát!
Ha az SMS-kódot választja, a beérkezés után írja be a kódot a megfelelő helyre! A TeleBank hívása esetén TPIN azonosítást követően ezt kollégáink teszik meg. Kérjük, ne a Google Payben megjelenő +36 1 298 0222-es telefonszámot hívja, hanem a +36 1 298 0223-as telefonszámot!
Nincs TPIN kódja?
Kérjük, ebben az esetben hívja kapcsolattartóját, aki elvégzi a szükséges azonosítást, és továbbítja digitalizálási kérését a megfelelő területre. Ők fogják visszahívni Önt, hogy a digitalizálást befejezzék.
Mennyire biztonságos a mobilos fizetés?
Ez a technológia biztonságos. A Google Pay egy virtuális kártyaszámot rendel a kártyájához a valós helyett, így a kártyaszámát nem tárolják el, nem juthat el a kereskedőhöz sem, akinél éppen vásárol. Sőt, a telefon sem tárolja, így ha illetéktelen kezekbe kerül a készüléke, akkor sem jutnak hozzá a kártyaadataihoz.
Hogyan vásárolhat a Google Payjel?
Használhatja online vásárlásainál és NFC fizetésre alkalmas POS termináloknál is. Utóbbinál oldja fel a telefon képernyőjét, majd érintse oda azt a POS terminálhoz.
Technikai feltételek
- Google-alapú Android, Google Pay alkalmazáson keresztüli digitalizációnál minimum 5.0 verziószámú operációs rendszerrel bíró okostelefon.
- Aktív internetkapcsolat (mobilinternet vagy wifi kapcsolat).
- NFC chippel rendelkező okostelefon szükséges a kártyaleolvasó terminálon történő fizetéshez.
- Okosórás fizetés esetén csak NFC fizetésre alkalmas, a Google Payt támogató eszközökkel lehetséges a vásárlás.
Gyakori kérdések
A szolgáltatás az Erste bank lakossági és vállalati ügyfelei számára érhető el NFC képes, Google alapú android operációs rendszerrel rendelkező telefonnal, valamint Google Payt támogató okosórákkal. Mind Mastercard/Maestro, mind Visa típusú bankkártyák (kivéve Virtuális kártya) digitalizálhatóak. A szolgáltatásra nem kell szerződni, de fontos, hogy a bankkártya PIN-es tranzakcióval aktivált legyen.
Mobiltelefonos NFC fizetés alkalmával a kártyabirtokos bankkártyája helyett a Google Paybe regisztrált és digitalizált kártyájával kezdeményez fizetést a POS terminálokon. Az NFC fizetéshez csak fel kell oldani a készülék képernyőzárát, és a POS terminálhoz érinteni.
- A digitalizálás a Google Pay walletből indítható.
- Google Payből való digitalizálás esetén kártya aktiváló kódot is meg kell adni a folyamat során, melyet SMS-ben küldünk ki a bankkártya-tulajdonos telefonszámára.
- Sikeres digitalizálás után a kártya használható NFC fizetésre.
- sikeresen digitalizált kártya
- NFC funkció bekapcsolása a készüléken
- Google Pay legyen az elsődleges fizetési alkalmazás
- bekapcsolt képernyőzár (PIN, jelszó vagy biometrikus)
Amennyiben az NFC fizetéshez szükséges feltételek adottak, úgy:
- fizetés előtt telefon feloldása
- telefon NFC antennájának érintése a POS terminálhoz
- amennyiben a POS régebbi típusú, szükség lehet érintés után a feloldókód ismételt megadására, és a telefon újabb érintésére a terminálhoz.
A készülékkel egymást követően maximum 10 alkalommal van lehetőség netkapcsolat nélkül (offline) vásárolni, ennyi ún. token áll rendelkezésre. A vásárlások után az app automatikusan próbálja újratölteni a tokeneket aktív netkapcsolat esetén. Ha a tokenek elfogynak, NFC fizetés nem lehetséges. Amennyiben ismét lesz netkapcsolat a készüléken, a tokenek visszatöltődnek.
Igen, a Google Payjel történő fizetés ugyanazt a biztonságot nyújtja, mintha bankkártyával fizetnénk.
- fel kell oldani a telefont a fizetéshez, kikapcsolt és felébresztett képernyőnél nem indul el a folyamat
- amennyiben a készülék feloldása után a fizetés nem azonnali, úgy a készülék feloldókódjának megadása szükséges a fizetéshez.
- elveszett készülék esetén az abban tárolt kártyák digitalizációja törölhető, így már nem használhatóak NFC fizetésre
- az alkalmazást a fizikai kártya adatai nem tárolódnak, csak egy abból készült virtuális kártyaszám.
Gyenge internetes hálózatokon, rossz minőségű adatkapcsolatnál előfordulhat, hogy nem sikerül a digitalizáció. Ilyenkor célszerű erősebb wifi jelet, vagy jobb adatkapcsolatot keresni, és újra megpróbálni.
A bankkártyák digitalizálása díjmentes.
- Ellenőrizze, hogy az NFC funkció be van-e kapcsolva
- Ellenőrizze, hogy van-e digitalizált kártya az alkalmazásban
- Ellenőrizze, hogy a Google Pay az alapértelmezett fizetési megoldás (készülék NFC menüjében)
- Ellenőrizze, hogy van-e beállítva képernyőzár (PIN, jelszó vagy biometrikus)
- Ha a beállítások rendben vannak, próbálja meg a telefont máshogy a terminálhoz érinteni. Minden készüléknek a hátán van az NFC antenna, de annak pontos elhelyezkedése készülékfüggő.
- Vastag vagy fémes telefontok árnyékolhatja a telefon NFC antennáját, ilyen esetben szükség lehet a készülék tokból történő kivételére.
Igen, amennyiben az okosóra támogatja a Google Pay fizetést. Erről kérjük, az óra alkalmazásán keresztül tájékozódjon.
Igen, be lehet állítva többféle NFC fizetési megoldás is, fizetés előtt ki kell választani, melyikkel kíván fizetni.
Az alapértelmezett NFC fizetési megoldás.
Lépjen be a Google Paybe, és a kártyára kattintva válassza a Fizetési mód eltávolítása lehetőséget.