Hogyan indítható azonnali forint átutalás?
Ha internetbanki vagy mobilalkalmazási szolgáltatást [továbbiakban: George Web, George App] használ, nincs külön teendője, a megszokott módon intézheti átutalásait. Az előírt feltételeknek megfelelő átutalások automatikusan azonnali átutalásként teljesülnek.
Hol intézhető másodlagos számlaazonosító bejelentése?
Számlatulajdonosként George Web vagy George App segítségével jelenthet be e-mail címet vagy mobiltelefonszámot másodlagos számlaazonosítóként. Adóazonosító jel rögzítésére kizárólag bankfiókban van lehetőség.
Rendelkezőként - a számlatulajdonos hozzájárulása mellett - bankfiókban intézheti másodlagos számlaazonosító bejelentését a bankszámla tulajdonosával.
Bankunk azonnal, más pénzintézetek maximum 1 órán belül regisztrálják a másodlagos számlaazonosítót.
Hogyan indítható fizetési kérelem?
Fizetési kérelem indítására a George Weben keresztül, a Megbízások/Fizetési kérelmek menüpontban van lehetősége.
Fizetési kérelem indításakor tájékoztatást kap George Weben keresztül, ha a fizető fél számláján a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el minden magyarországi banknál. Ha a partner számláján elérhető, nincs akadálya a számlák közötti fizetési kérelmek indításának és fogadásának.
Az Erste Banknál vezetett számlák között nincs akadálya a kérelmek indításának és fogadásának. A Bank biztosítja, hogy a Számlatulajdonos az adott bankszámla tekintetében kedvezményezettként és Fizető félként is a Fizetési Kérelem szolgáltatást igénybe vegye, ha bankszámlája internetbank vagy mobilalkalmazás útján korlátozás nélkül hozzáférhető.
Az azonnali átutalás teljesüléséhez a fizető fél jóváhagyására van szükség, ha a fizető fél bankszámláján a fizetési kérelem szolgáltatás elérhető.
Ha a fizető fél visszautasítja a fizetési kérelmet, arról tájékoztatást kap a George Web felületén, valamint – ha rendelkezik sms szolgáltatási szerződéssel – sms-ben.
A fizetési kérelem szolgáltatás az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) alapján érhető el.
Hogyan kezelhető a beérkezett fizetési kérelem?
Fizető félként a bankszámlájára érkező fizetési kérelmeket a George Weben keresztül a Fizetési kérelmek/Beérkezett kérelmek menüpontban hagyhatja jóvá vagy utasíthatja vissza a fizetési kérelemben feltüntetett lejárati dátumig.
- Jóváhagyás esetén a bankszámlája terhére azonnali átutalás teljesül a kedvezményezett részére a fizetési kérelem szerinti összeggel.
- Visszautasítás esetén a kedvezményezett tájékoztatást kap a fizetési kérelem visszautasításáról.
- Ha a lejárati időn belül Ön nem rendelkezik, a fizetési kérelem lejár. Lejárt fizetési kérelem alapján azonnali átutalás nem kezdeményezhető.
Milyen feltételekkel indítható fizetési kérelem?
A szolgáltatással kapcsolatos részletszabályokat és díjakat a következő dokumentumok tartalmazzák:
- Lakossági szolgáltatások esetén: az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Lakossági Bankszámla és Betéti Hirdetményben találja.
- Vállalkozói, vállalati szolgáltatások esetén: az Erste Vállalati és Mikrovállalati Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Vállalati és Mikrovállalati Hirdetményekben találja.
Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatások további feltételeit és kondícióit a mindenkor hatályos Lakossági elektronikus csatorna szolgáltatások Hirdetménye valamint a Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Feltételei tartalmazzák.