Frissül az Erste Business
MobilBank applikáció
Hamarosan az Erste Business MobilBank biometrikus jóváhagyását is választhatja:
- belépései
- átutalásai
- internetes kártyás vásárlásai jóváhagyásához
függetlenül attól, hogy Vállalati Netbankból, Electra Programból vagy Business MobilBankból indít jóváhagyást igénylő műveletet.
A jelenlegi ViCA és SMS jóváhagyási módok mellett 2024. április 27-től, új lehetőségként már az Erste Business MobilBank appot is választhatja belépései, átutalásai és internetes kártyás vásárlásai jóváhagyásához, melyhez ezentúl csak ujjlenyomatra vagy arcfelismerésre lesz szüksége!
Kinek érhető el az Erste Business MobilBank app és az új azonosítási mód?
Mindenki számára automatikusan elérhető, aki jelenleg be tud lépni a Vállalati NetBankba, függetlenül attól, hogy milyen jogosultsággal rendelkezik. Az app nem más, mint a Vállalati NetBank applikációs verziója kiegészítve egy integrált felhasználói azonosító modullal, mely a jelenlegi ViCA-s vagy SMS-es jóváhagyási módok helyett választható.
Fontos, hogy minden felhasználó teljesen azonos jogosultsággal (lekérdezői, aláírói, önadminisztrációs stb.) rendelkezik a két felületen, ettől eltérni külön kérésre sem lehetséges!
Miért érdemes az Erste Business MobilBankot használni és átállni az új azonosítási módra?
- Az applikáció használatával, minden Vállalati NetBank felhasználó gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben intézheti telefonján vagy tabletjén a mindennapi bankolását.
- A belépési és tranzakció jóváhagyási folyamat gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá és biztonságosabbá válik.
- Az app biometrikus azonosítást használ, így a belépések, átutalások és internetes kártyás vásárlások jóváhagyásához csak ujjlenyomatra vagy arcfelismerésre lesz szükség. Nem kell többet kódokat megjegyeznie és beírnia.
- Az egységesség jegyében, minden fent említett műveletet az appban tud majd jóváhagyni, függetlenül attól, hogy Vállalati Netbankból, Electra Programból vagy Business MobilBankból indít jóváhagyást igénylő műveletet.
Az appos azonosításra történő átállás pár másodperc alatt, minden cége esetén érvényre jut, így azt csak egyszer kell elvégeznie. Ráadásul a beállítást követően letörölheti a ViCA alkalmazást készülékéről, amennyiben csak az Erste Bankhoz használta azt.
Mit jelent, ha átáll az appos azonosításra?
Egy felhasználó egyszerre egy féle jóváhagyási módot tud használni bankolása során. Ez lehet a ViCA app, SMS vagy az új Erste Business MobilBank applikáció.
Döntést kell hozzon arról, hogy a mobilapplikáció frissítését követően az első belépése során
a) lecseréli-e a meglévő hitelesítési módját a Business MobilBankkal történő jóváhagyásra, vagy
b) marad a megszokott ViCA vagy SMS használatánál.
Ha az Erste Business MobilBank használatát választja, akkor ennek értelmében a jövőben:
- minden belépését, átutalását, internetes bankkártyás vásárlását,
- az összes - adott felhasználói azonosítóval kezelt - cége esetében
- bármely csatornáról kezdeményezve (Vállalati NetBank, Electra Program, Business MobilBank)
kizárólag a Business MobilBankban tud majd jóváhagyni, a korábbi SMS-es vagy ViCA-s módszerrel nem!
Fontos: Egy készüléken csak egy felhasználói azonosítóval lehetséges a Business MobilBankos jóváhagyási folyamatot beállítani! Amennyiben ViCA-t használt, úgy az alkalmazásban az Erste regisztrációja megszűnik, de a más bankokhoz kötött ViCA regisztrációjában nem történik változás, azok továbbra is a megszokott módon működnek.
Átállás appos jóváhagyásra, mutatjuk lépésről lépésre!
Lépjen be az Erste Business MobilBankba a megszokott módon.
A második képernyőn azt kérdezzük meg, hogy melyik módszert választja a jövőben a jóváhagyásokhoz – ITT KELL DÖNTENIE.
a) „Maradok SMS / ViCA használatánál” gomb, azaz a jelenlegi jóváhagyási módszernél marad.
b) „Beállítom az új hitelesítési módot” gomb, azaz minden jóváhagyása átáll a Business MobilBank biometrikus azonosítására
Az első gomb választásával (marad a megszokott azonosítási és jóváhagyási módnál), a rendszer felkínálja, hogy a megjegyzi a felhasználónevét pl: TESZTKFT:HORVATHB, így a jövőben már nem kell beírnia azt a mobilbankba való belépés során. Ha ezt a lehetőséget választja, akkor a második belépésnél újra felajánljuk az átállás lehetőségét.
Ha azonban a másodikat választja (kék gomb), akkor első lépésben egy alkalmazás jelszó (mPIN kód) megadását kérjük, amit akkor kell használni, ha a biometrikus (ujjlenyomat/arcfelismerés) jóváhagyás valamiért nem, vagy nem jól működik. Ezt kérjük, jól jegyezze meg.
Ezt követően elindul a biometria engedélyezése és a háttérben elkezdődik az új appos jóváhagyási módszer beállítása, mely néhány másodpercet vesz igénybe. Kérjük, várja ki a folyamat befejezését. A sikeres képernyő megjelenését követő lépésben már a Business MobilBank áttekintő felülete jelenik meg.
Ettől kezdve nemcsak az Erste Business MobilBank belépéshez, hanem minden Vállalati NetBank és Electra Program belépéséhez, valamint az átutalások és az internetes kártyás vásárlások jóváhagyásához is a Business MobilBankos jóváhagyás fog elindulni.
Mikor frissül és honnan tölthető le az Erste Business MobilBank?
Az új verzió 2024. április 27-én válik elérhetővé, az alkalmazás áruházakban. Az új applikáció az azonosítási/jóváhagyási mód bevezetésén túl, csak kisebb felületi módosításokat tartalmaz, a bankolási műveletek funkciótartalma változatlan marad. Az Erste Business MobilBank ikonja azonban megváltozik!
Amennyiben jelenleg is használja az appot, akkor az jó eséllyel néhány napon belül automatikusan frissülni fog a legújabb verzióra.
Ha eddig még nem használta az alkalmazást, vagy úgy látja, hogy még nem frissült az app (új ikon nem jelent meg, belépésnél nem kapott azonosítási mód megváltoztatásához kapcsolódó kérdést), akkor a kényelmesebb és gyorsabb bankolási élmény érdekében javasoljuk, a hivatalos alkalmazásáruházakból töltse le a legújabb elérhető verziót az Erste Business MobilBankból, melyeket itt is elérhet:
Megváltoztatná jóváhagyási módját?
1. Az Erste Business MobilBankot választotta, de mégis vissza szeretne térni SMS-es vagy ViCA-s jóváhagyásra?
Ezt az alábbi módokon teheti meg:
- Önadminisztrációs jogosultsággal rendelkező felhasználók számára megjelent egy új funkció a Vállalati NetBank és a Business MobilBank felületén, az „Adminisztrációs műveletek/Felhasználószintű műveletek/Hitelesítési mód visszaállítása menüpontban”. Amennyiben nem látja ezt a menüpontot, akkor nem rendelkezik a szükséges Önadminisztrációs jogosultsággal, ez esetben egyeztessen kollégáival.
Beállítás menete: A menüpontba lépve, válassza ki azt a felhasználót, amely jóváhagyási módját meg szeretné változtatni, ezt követően pedig válassza ki, hogy SMS-re vagy ViCA-ra kívánja visszaállítani a felhasználót. FONTOS! Minden esetben győződjön meg róla, hogy a feltüntetett telefonszám helyes, mert erre a telefonszámra új kezdeti bejelentkezési jelszót vagy ViCA regisztrációs jelszót küld a rendszer. Telefonszám módosításra a felületen nincs lehetőség, annak módosítása csak adatlap kitöltésével lehetséges.
A visszaállítás természetesen minden az adott felhasználó által kezelt cég esetében azonnal érvényre jut és ezt követően minden jóváhagyást igénylő műveletet az adott módon tud majd jóváhagyni, kivéve az internetes kártyás vásárlásokat, mert ebben az esetben csak ViCA jóváhagyási mód érhető el, SMS nem!
- Amennyiben az első lehetőséggel nem boldogul, Vállalati ügyfélként keresse ügyfélmenedzserét, kisvállalkozóként a bankfióki kapcsolattartóját. Hívhatja a Vállalati TeleBankot is a +36 1 298 0223, vagy a Kisvállalkozói TeleBankot a +36 1 298 0222 telefonszámon, ahol TPIN-es azonosítást követően Kollégáink visszaállítják a kívánt azonosítási módra.
2. A frissítés során megtartotta a korábban használt (ViCA vagy SMS) módszert, de úgy érzi, mégis kényelmesebb lenne a Business MobilBank használata?
A Business MobilBank menüjében koppintson az „Egyéni beállítások és adatok/Testreszabás & Biztonsági beállítások” sorra.
A megjelenő képernyőn koppintson a „Hitelesítési mód átállítása Business MobilBankra és biometrikus azonosítás bekapcsolása” lehetőségre. Ezt követően meg kell adnia egy tetszőleges mPIN kódot, majd engedélyeznie az Ujjlenyomat/arcfelismerést, azaz a biometrikus azonosítást.
English information sheet
Erste Business MobilBank will be updated - you can use the application to access your account and to approve transactions. Please check out!
Informationsseite auf Deutsch
Die Erste Business MobilBank wird aktualisiert – Sie können nun die Applikation für Zugangs- und Transaktionsfreigaben nutzen.
Kérdése van? Segítünk!
- Ebben az esetben A és B Kft.-hez a felhasználó be tud lépni Business MobilBank appba és tud a jogosultságának megfelelő műveleteket végezni, de C Kft.-hez nem tud belépni és műveleteket végezni az appban, mert erről Vállalati NetBankon keresztül sem rendelkezhet!
Amennyiben, a fenti felhasználó átáll a Business Mobilbank appos azonosítási/jóváhagyási módra, akkor a beállítást követően A, B és C Kft. esetében is az appban tud majd minden belépést, átutalást, és internetes kártyás vásárlást jóváhagyni (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), függetlenül attól, hogy Vállalati NetBankból vagy Electra Programból indít jóváhagyást igénylő műveletet, DE C Kft.-hez továbbra sem fog tudni belépni az appban és ott a jogosultságának megfelelő műveleteket végezni pl: kivonat lekérdezés, megbízás aláírás stb., azt ugyanis továbbra is csak Electra Programban kezelheti!
- Az Android 12-es verziójától a rendszer minden app háttérbe küldésekor megszakítja az applikáció kommunikációs folyamatát, ezzel megszakítva például a belépési folyamatot.
- Ezt az alábbi módon tudja felülírni: Nyissa meg a készülékén a Beállításokat, keresse meg az Erste Business MobilBankot, majd klikkeljen az Akkumulátor sorra és válassza a „Nem korlátozott” lehetőséget. Nem kell aggódnia, az app nem fogja rövidíteni a készülék üzemidejét, mert csak néhány másodperces kommunikációs időben van ennek jelentősége, pl. ameddig átlép a ViCA vagy Üzenetek alkalmazásba a belépés jóváhagyásához.
Az applikáció azért érhető el automatikusan - és megegyező jogosultságokkal - minden felhasználó számára, aki Vállalati NetBankot használ, mert bármely böngészőből megnyitható a Vállalati NetBank, vagyis a mobiltelefonok, tabletek, okosórák böngészőjéből is. Ezeknél a böngészőknél pedig jóval biztonságosabb megoldás a bank által kiadott applikáció használata, itt ugyanis számos extra szűrés és biztonsági tiltás beépítésére van technikai lehetőségünk, mint például: képernyőfotók tiltása, feltört szoftverű (jailbreakelt) telefonok kitiltása stb.
A leggyakoribb hiba ok, hogy készülékén nincs engedélyezve az Erste Business Mobilbank app számára az értesítések használata. Ennek engedélyezését a készüléke Beállításait megnyitva, az Erste Business Mobilbank alkalmazás kiválasztva, az Értesítések menüpontban tud megtenni.
Amennyiben ezt nem találja, vagy valamiért a beállítás ellenére sem érkeznek meg a jóváhagyási kérések telefonjára, kérjük indítsa el a Business Mobilbankot, majd a jobb felső sarokban lévő „csengő” ikonra kattintva ellenőrizze, hogy van-e jóváhagyásra váró belépése/átutalása/internetes vásárlása.
TESZTKFT:HORVATHB felhasználó 3 céghez fér hozzá (A Kft.; B Kft.; C Kft.), A Kft.-nél Electra Programon és Vállalati NetBankon is, B Kft.-t csak Vállalati NetBankon, C Kft.-nél pedig csak Electra Programon tud rendelkezni, a jogosultságainak megfelelően (belépni, kivonatot lekérdezni, megbízást rögzíteni, aláírni stb.) és mindhárom cég esetében ViCA-t használt azonosítási módként.
Kisvállalati ügyfélként
segítséget kaphat
- Erste bankfiókokban a kisvállalati tanácsadóktól, vagy
- hívja a Lakossági és Kisvállalkozói TeleBankot a +36 1 298 0222-es telefonszámon.
Vállalati ügyfélként
kérjük,
- keresse vállalati kapcsolattartóját, vagy
- hívja a Vállalati TeleBankot a +36 1 298 0223-as telefonszámon.