Hiszünk a nyitott bankolásban!

Megnyitottuk a web interfészünket (API) melyen keresztül a lakossági, mikró és nagyvállalati ügyfeleink számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy harmadik felek által nyújtott mobil és internetes alkalmazásokat használjanak számláik kezelésére, vagy pénzügyi és számviteli szolgáltatásokat nyújtsanak saját ügyfeleiknek.

Kik a harmadik felek és hogyan működnek?

Kik a harmadik felek és hogyan működnek?

A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.

A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).

A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.

A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).

Mit nyújt a nyitott bankolás az ügyfeleknek?

Mit nyújt a nyitott bankolás az ügyfeleknek?

A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.

A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).

Elsősorban új lehetőségeket és rugalmasságot a pénzügyeik kezelésében.

A nyitott bankolás segítségével lakossági ügyfeleink számára elérhetővé válhatnak olyan szolgáltatások, melyek használatával egy helyen tudja kezelni minden számláját - egyszerűen, akár vizuálisan tudja áttekinteni és kategorizálni költéseit.

Ezen az új csatornán keresztül vállalati ügyfeleink is gyorsan tudnak naprakész információkat lekérdezni a banki rendszerből így egyszerűbben integrálhatják pénzügyi menedzsmentjüket a vállalat irányítási rendszerükbe.

Biztonságos a nyitott bankolás?

Egyetlen harmadik fél sem férhet hozzá az ügyfél fizetési számlájához az ügyfél kifejezett, erre vonatkozó hozzájárulása nélkül, továbbá az esetleges hozzájárulást az ügyfélnek legalább 3 havonta meg is kell újítania.

Emellett minden harmadik félnek rendelkeznie kell a saját országának szabályzó hatásága által kiadott tanúsítványával, ami feljogosítja a nyílt bankolási szolgáltatásokra.

Hogyan tudom igénybe venni a harmadik felek szolgáltatásait?

Amikor egy külső szolgáltatón keresztül hozzáférés kezdeményezés történik, a hozzáférést az Erste Bank Hungary engedélyező képernyőjén kell jóváhagyni. A jóváhagyáshoz itt kell megadni az internetbanki azonosítót és a jelszót, annak érdekében, hogy a hozzáférés engedélyezésre kerüljön. Fontos, hogy ebben az esetben az engedélyezéssel nem az internetbankba lép be az ügyfél, hanem a harmadik felen keresztül történő számlahozzáférést engedélyezi. Az internetbanki felületen az ügyfélnek bármikor lehetősége lesz a számláihoz tartozó beállítások módosítására (engedélyezés/tiltás).

Számlatörténet megosztása 5 perc alatt – a gyorsabb hitelügyintézéshez

A bankszamlakivonat.hu segítségével online megoszthatja velünk bankszámlakivonatát a gyorsabb hitelügyintézéshez.

Miért előnyös?

  • Az információt az MNB által nyilvántartott számlainformáció szolgáltató biztosítja
  • Nem kell bemenni a számlavezető bankhoz
  • Teljesen online igényelhető
  • Díjmentes
  • Nem szükséges hiteles kivonatot igényelni saját bankjától
  • Gyors folyamat
  • Kevesebb a hiánypótlás
  • A hiteligényléshez azonnal benyújtható

5 rövid lépés a megosztáshoz

1

Készítse elő az internetbankjához használt felhasználónevét, jelszavát és bankszámlaszámát!

2

Lépjen be egyszerűen a bankszámlakivonat.hu oldalon Google vagy Facebook fiókjával, vagy regisztráljon az e-mail címével!

3

Válassza az “Új bankszámla csatlakoztatása” lehetőséget!

4

Válassza ki számlavezető bankját, és végezze el az azonosítást bankja felületén!

5

Válassza a “Számlatörténet megosztása” lehetőséget, és ossza meg számlatörténetét az Erste Bankkal!*

*A bankszámlatörténet megosztása egyszeri alkalomra szól, ezt követően már nem férünk hozzá a bankszámlaadataihoz.

A bankszámlakivonat.hu oldalon keresztül megosztott bankszámlainformációkat kizárólag az az intézmény láthatja és abból a célból, amit kiválasztott.

Jelenleg az alábbi bankfiókjainkban igényelhet hitelt úgy, hogy online osztja meg velünk a bankszámlakivonatát:

•    Mammut II. Bankfiók

•    Bartók-Házi Bankfiók

•    GoBuda Bankfiók

•    Fashion street Bankfiók

•    Teréz körúti Bankfiók

•    Kecskeméti Bankfiók

•    Békéscsaba, Andrássy úti Bankfiók

•    Szeged, Széchenyi téri Bankfiók

•    Gödöllői Bankfiók

•    Váci Bankfiók

•    Ceglédi Bankfiók

•    Győr, Árpád úti Bankfiók

•    Sopron, Előkapu Bankfiók

•    Szombathely, Mártírok tér Bankfiók

•    Pécs, Rákóczi úti Bankfiók

•    Várpalotai Bankfiók

•    Szentgotthárdi Bankfiók

•    Debreceni Bankfiók

•    Nyíregyházi Bankfiók

•    Miskolc, Bajcsy-Zs. u. Bankfiók

•    Miskolc, Corvin u. Bankfiók

•    Tiszaújvárosi Bankfiók

•    Nyírbátori Bankfiók

•    Székesfehérvár, Palotai úti Bankfiók

•    Dunaújvárosi Bankfiók

•    Érdi Bankfiók

•    Tatabányai Bankfiók

•    Szigetszentmiklós Auchan Bankfiók

•    Kiskunhalasi Bankfiók