Hol adhatod le panaszod?
A banki ügyintézők soha nem kérik tőled az alábbiakat:
- számlaegyenlegedet
- e-csatorna azonosítódat
- PIN-kódodat
- mPIN-kódodat
- jelszavaidat
Ezeket soha ne add ki senkinek!
Telefonon
TeleBankunk segítségével
Hívd a TeleBankot,
kollégáink segítenek a megoldásban.
Elektronikusan
Írj e-mailt!
Írd meg, miben segíthetünk, és a lehető leghamarabb visszajelzünk!
Személyesen
bankfiókjaink egyikében
Keresd meg a legközelebbi bankfiókot, és foglalj időpontot online!
Már ügyfelünk vagy?
Internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásunk, azaz George felületén kényelmesen írhatsz nekünk, ehhez belépés után válaszd az Üzenet menüpontot!
Így egy biztonságos felületen, a leggyorsabban kaphatod meg válaszunkat.
További elérhetőségeink:
- Digitális csatorna: Erste Electra
- E-mail: erste@erstebank.hu
- Posta: Erste Bank Hungary Zrt. Központi Ügyfélszolgálat 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.
- Telefax: +36 1 219 4784 és +36 1 219 4766
*Telefonon benyújtott panaszok esetén biztosítjuk az 5 percen belüli, élőhangos hívásfogadást, ATM-ekkel kapcsolatos észrevételeit a hét mindennapján 0-24 órában fogadjuk. Telefonon keresztül történő panaszkezelés esetén a beszélgetést rögzítjük, a hangfelvételt 5 évig megőrizzük.
**Panaszodat más is átadhatja eseti meghatalmazással, melyhez segítségként a minta dokumentumot itt találod.
Ha panaszodat írásban szeretnéd bejelenteni, akkor használhatod a Magyar Nemzeti Bank honlapján elérhető panaszfelvételi jegyzőkönyvet is.
Gyakori kérdések
- a neved és ha rendelkezésedre áll, a banki azonosítók valamelyike (ügyfélszám, számlaszám),
- maszkolt kártyaszám (a kártyaszám első 6 és utolsó 4 karaktere),
- az érintett ATM adatai (helyszín és/vagy ATM helyszínazonosító, amit az üdvözlőképernyő jobb felső sarkában vagy a bizonylaton találsz. Ez egy S0xxxx karakterekkel kezdődő azonosító.)
- ATM tranzakció pontos dátuma, időpontja
- Kért vagy befizetett, terhelt vagy jóváírt, esetleg reklamált összeg
- Az ATM képernyőjén, a tranzakció során megjelent üzenet(ek)
- A kártyádat kibocsátó intézménytől eltérő elfogadóhelyen (pl. más bank ATM-jén) végzett bankkártyás tranzakciók elszámolt (számlán már terhelt) összegének visszatérítését a kártyát kibocsátó intézménynél kezdeményezheted.
- A panaszbejelentés során a kártyakibocsátó banknak szüksége lesz a vitatott tranzakció adataira (pl. tranzakció ideje, elfogadó neve, kártyaszám, a tranzakciós és reklamált összeg), valamint a visszatérítési igény indoklására.
- A kártyát kibocsátó intézmény ezután felveszi a kapcsolatot az elfogadóval (pl. az ATM-et üzemeltető bankkal), és ha a visszatérítési igényedet jogosnak ítélik, gondoskodnak a reklamált összeg rendezéséről.
- Adataid és elérhetőségeid
- Készpénzfelvétel pontos dátuma és időpontja
- Felvenni kívánt teljes összeg (a választott összeg)
- Ténylegesen megkapott összeg (az automata által kiadott összeg)
- Reklamált összeg (a felvenni kívánt és a ténylegesen megkapott összeg különbsége)
- Terhelt összeg (a kártyádhoz tartozó bankszámlán terhelt összeg)
- Minden egyéb olyan információ, ami a panasz kivizsgálása során további fontos tényező lehet (pl. az ATM képernyőjén, a tranzakció során megjelent üzenetek)
- Adataid és elérhetőségeid
- Készpénzbefizetés pontos dátuma és időpontja
- Reklamált összeg (az automata által jóváírás nélkül bevont bankjegyek ellenértéke)
- Ténylegesen befizetett (az automatába helyezett) összeg
- Jelentősen megkönnyítheti a panasz kivizsgálását, ha a befizetni kívánt címletekről (darabszám, címletenként) is információt tudsz adni.
- Minden egyéb olyan információ, ami fontos lehet (pl. az ATM képernyőjén megjelent üzenetek)
A tranzakcióval összefüggő információk (törekedjen a részletes ismertetésére):
Ebben az esetben a kártyádat kibocsátó banknál kell jelezned panaszodat. Ők indítják el a visszatérítési eljárást*.
*A visszatérítési eljárás lépései:
Ha az ATM nem adja ki a kártyádat és/vagy technikai hibára utaló üzenetet ír ki, kérjük, hívd munkatársainkat az automatán feltüntetett telefonszámon, vagy bankfióki ATM esetén kérj segítséget tanácsadó kollégáinktól!
ATM által bevont kártya esetén alkalmazott eljárásunknál minden esetben a kártyán szereplő adatok és a kártyabirtokosok védelmét tartjuk elsődlegesen szem előtt.
A kártya visszaadására nincs lehetőségünk, a legbiztonságosabb megoldás, ha a kártyát letiltod. Ezt a kártyát kibocsátó intézménynél teheted meg.
ATM kifizetéssel kapcsolatos panaszbejelentésedet az általunk megadott, erre a célra szolgáló elérhetőségek egyikén szükséges megtenned.
Az alábbi adatokat kell majd megadnod a bejelentésnél:
Jelentsd be a panaszod a fenti elérhetőségeinken!
Az alábbi adatokat kell majd megadnod a bejelentésnél:
Haladéktalanul ellenőrizd, megvan-e a kártyád, szükség esetén tiltsd le! Ezt leggyorsabban a +36 1 302 5885 telefonvonalunkon teheted meg.
Ha a számlatörténetedben olyan tranzakciót találsz, amelyre nem adtál engedélyt, mielőbb nyújtsd be a reklamációt! Pontosan részletezd a történteket, ha lehetséges, a bizonylatokat is csatold a reklamációs adatlaphoz! Ezt beküldheted postán (1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26. Központi Ügyfélszolgálat), illetve szkennelve a központi e-mail címünkre (erste@erstebank.hu).