Követeléskezelés menete

Korai követeléskezelés

Késedelembe esést követően Bankunk igyekszik a rendelkezésre álló valamennyi kommunikációs csatornán felvenni a kapcsolatot az ügyfelekkel a megfelelő megoldási lehetőség megtalálása érdekében. Bankunk több alkalommal küld írásbeli felszólítást az adósoknak, kezeseknek az általuk bejelentett értesítési címre, megadott e-mail címre. Jelzálogkölcsön esetében a Bank a fizetési késedelem tényéről tájékoztatja a zálogkötelezett(ek)et is.

Az írásbeli felszólításon kívül munkatársaink követeléskezelési céllal telefonon is megkísérlik felvenni a kapcsolatot az ügyfelek által a Bank részére megadott telefonszámon. A Bank rendelkezésére álló telefonszámra figyelem felhívásra szolgáló SMS is kerül kiküldésre.

Az ügyfeleink részére postai úton kiküldött tájékoztató és felszólító levelek elérhetőek a George fiókban is. A leveleket a Profilkép mellett található „Üzenetek” ikonra kattintva a Kommunikációs Központon belül elérhető Digitális tárhelyen az Archivált dokumentumok és igénylések fül alatt tudja megtekinteni és letölteni.

A kapcsolatfelvétel alkalmával kollégáink részletes tájékoztatást adnak a tartozás összegéről, a késedelem következményeiről, felhívják figyelmet a teljesítés lehetőségére és előnyeire. Pénzügyi nehézsége esetén tájékoztatják az igénybevehető átstrukturálási lehetőségekről. A Bank által lakossági ügyfeleknek kínált átütemezési lehetőségről itt tájékozódhat: Mentőcsomagok

Felszólító levelek kerülnek azon adósok részére is kiküldésre, akik lakás-előtakarékossági szerződéssel vagy életbiztosítással kombinált kölcsönszerződést kötöttek, és a megtakarítással vagy biztosítási díjjal késedelembe estek a Partnerek tájékoztatása szerint.

Ha a lakás-előtakarékossági szerződés vagy biztosítási díj tekintetében halmozódik fel tartozás, a Bank a kölcsönszerződést felmondhatja. Ha a megtakarításaival vagy a biztosítási díjjal esett késedelembe, esetleges elmaradásáról Partnereinknél tájékozódjon az alábbi elérhetőségeken:

Csak akkor tudunk Önnek segíteni fizetési késedelmének/nehézségének megoldásában, ha együttműködik Bankunkkal. A követeléskezelés korai szakaszában felmérjük jövedelmi és vagyoni helyzetét, teherviselő képességét. Bankunk a követeléskezelés folyamata során alkalmazott eszközökről minden esetben együttműködésének mértéke, fizetési készsége, képessége, életkörülményei és a követelés nagysága alapján dönt.

Kései követeléskezelés

A késedelem későbbi szakaszában a felmondást megelőző, illetve felmondást követő időszakban is igyekszik Bankunk tartani az ügyfelekkel a kapcsolatot az esetleges megoldási lehetőségek kidolgozása érdekében. Ennek érdekében ügyfeleinket próbáljuk elérni telefonhívás, figyelemfelhívó SMS, e-mail továbbá postai levél útján. Az ügyfeleinknek postán kiküldött tájékoztató és felszólító levelek elérhetőek a George fiókban is. A leveleket a Profilkép mellett található „Üzenetek” ikonra kattintva a Kommunikációs Központon belül elérhető Digitális tárhelyen az Archivált dokumentumok és igénylések fül alatt tudja megtekinteni és letölteni. A Bank a digitális tárhelyre érkező dokumentumokról értesítést küld az ügyfél által megadott e-mail címre.

Az ügyfeleknek küldött csatolmányos e-mailnél a csatolmány megnyitására – adatvédelmi és bankbiztonsági szabályoknak megfelelve – jelszó megadásával van lehetőségük. A jelszó generálás szabályait a megküldött e-mailjeink tartalmazzák, sőt azt is, ha nem sikerül megnyitni, akkor vegyék fel a kapcsolatot Bankunkkal.

Ha ügyfeleket kollégáink nem tudják semmilyen csatornán elérni, felszólító leveleink alapján nem veszik fel a kapcsolatot a Bankkal, vagy a lejárt tartozás részben vagy egészben nem kerül rendezésre, Bankunk munkatársai vagy külső követeléskezelő partnereink megkísérelhetik ügyfeleinkkel a személyes kapcsolatfelvételt is. A személyes felkeresés célja minden esetben a kapcsolatfelvétel, tájékoztatás nyújtása a késedelemről és megoldási lehetőségekről, továbbá az aktuális elérhetőségek (pl. telefonszám) rögzítése. Személyes felkeresés során a Bank megbízásából eljáró személyek minden esetben bemutatják meghatalmazásukat/megbízó levelüket, és részletes tájékoztatást adnak a lejárt tartozás összegéről, a késedelem következményeiről. Felhívják figyelmét a teljesítés lehetőségére és előnyeire, illetőleg tájékoztatást nyújtanak a megoldási lehetőségekről.

Ha eredménytelennek bizonyulnak Bankunk megkeresései, a tartozás nem kerül rendezésre, Bankunk a kölcsönszerződést azonnali hatállyal felmondhatja. A szerződés felmondásával a teljes követelés egy összegben lejárttá és esedékessé válik, azonban a felmondást követően is rendelkezésre állnak megoldási lehetőségek a végrehajtási eljárás elkerülése érdekében. A felmondást követő megoldási lehetőségekről itt olvashat: Fizetési lehetőség felmondást követően