Fokozottan figyeljen a következőkre:
- Ne adja ki a teljes kártyaszámát!
- Ne adja ki a bankkártya számának középső részét!
- Ne adja ki a bankkártya lejárati idejét!
- Ne adja ki a bankkártya (a kártyája hátoldalán található) kódját!
- Ne adja ki az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre!
- Ne engedjen telepíteni semmilyen alkalmazást mobileszközére vagy számítógépére!
- Ne adja ki a tranzakcióhoz tartozó SMS megerősítő kódot!
- Mindig ellenőrizze a kedvezményezettet, ne hagyja jóvá automatikusan a tranzakciókat a mobiltelefonján megjelenő jóváhagyási kérésre!
Milyen hamis ügyekben telefonálhatnak a csalók?
- Gyanús tranzakció miatt tiltották kártyáját
- Belső csalókra hívják fel a figyelmet
- Kecsegtetően jó befektetési tanáccsal szolgálnak
- Több esetben az egyenlegre kérdeznek rá, hogy felmérjék, mekkora összeget tudnának megszerezni.
Hogyan ismerheti fel, hogy csalóval beszél?
- A magyar bankok munkatársai nem kapcsolják át Önt egy gombnyomásra egy másik bank kollégájához további ügyintézésre.
- A csalók szinte minden esetben kérnek valamilyen távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését (pl.: AnyDesk, Teamviewer stb.), bankkártya limit emelését, az elérhető egyenleg egy másik számlára történő utalását vagy megerősítő kódok, azonosítók megadását.
Ha a fenti adatok megadására kérik, szakítsa meg a hívást, és hívja az Erste TeleBankot!
+36 1 298 0222
Mi soha nem kérjük el a bankkártyára vonatkozó összes adatot, az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre (vagy csak a jelszavát), és nem kérjük távoli elérést biztosító program vagy konkrétan megnevezett vírusellenőrző alkalmazás telepítését.
Kérjük, hogy fokozottan ügyeljen a banki adataira!