Az Erste Bank hitvallása szerint minden ügyfelünket megilleti a termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz való egyenlő hozzáférés esélye. Ahhoz, hogy a vállalatok az ilyen jellegű elkötelezettségüket a gyakorlatban is érvényre juttathassák, és valóban azonos eséllyel hozzáférhetővé tegyék a bankolást minden érintettjük, így a fogyatékkal élő emberek számára is, sokszor extra erőfeszítések megtételére, olykor anyagi áldozathozatalra van szükség. Mi nap mint nap dolgozunk azért, hogy e téren is a példamutató üzleti szereplők körében tarthassanak minket számon az efféle különleges törődésre rászoruló ügyfeleink.
A fogyatékkal élő ügyfelek kiszolgálásának kérdését stratégiai fontosságúvá emeltük. Ennek következményeként a front office területek, a fogyasztóvédelmi jogász kollégáink és a szociális banki terület részvételével meghatároztuk a fogyatékossággal élő ügyfeleinknek nyújtandó értékajánlatokat és termékjellemzőket, valamint további lehetőségeket is folyamatosan vizsgálunk a szolgáltatásaink még inkább hozzáférhetővé tétele érdekében.
Az Erste Bank tovább folytatja a bankfiókok akadálymentesítését, hogy az érintett ügyfeleink minél kényelmesebben intézhessék banki ügyeiket. Az ezért indított program eredményeként 124 fiókból álló hálózatunkból 81 fiókot már kerekesszékkel megfelelően használhatóvá alakítottunk. Így könnyebben megközelíthetővé váltak a fiókok bejáratai, az egyszerűbb manőverezés érdekében pedig tágasabb tereket biztosítunk.
Ugyanakkor természetesen az egyéb fizikai fogyatékkal élő, valamint az értelmi sérült embertársaink is rendkívül fontosak számunkra, így a fizikai akadálymentesítési törekvéseink nem állnak meg itt. Bankfiókjaink, valamint IT rendszereink és kommunikációs felületeink infokommunikációs akadálymentesítését is lépésre lépésre fejlesztjük. Ebben a munkában több szakértő civil szervezet, például a Down Alapítvány és az Informatika a Látássérültekért Alapítvány is közreműködik.
2020-ban néhány kiválasztott bankfiókunkban teljes körű akadálymentességi auditálást kezdeményeztünk és tervezzük egy tanúsítvány megszerzését azon fiókjaink számára, amelyek teljes mértékben megfelelnek a vonatkozó követelményeknek. Ennek érdekében az EBH szakmai együttműködésre lépett egy, e témában élenjáró szervezettel, az Access4You-val, melynek munkatársai 7 bankfiókunkat térképezik fel a hozzáférhetőség szempontjából. Célunk, hogy a jövőben minden bankfióki beruházásnál - ahol fizikai, vagy egyéb akadálya ennek nincsen - az akadálymentes megközelítést valósítjuk meg.