Speciális élethelyzetekre szabott megoldások
Önnel is előfordulhat, hogy rövidebb vagy hosszabb ideig, előre nem látható okokból, váratlan eseményekből kifolyólag nehézséget okoz a havi törlesztő részletek megfizetése. Fontos, hogy ezt Ön időben felismerje, és „ne söpörje a szőnyeg alá a problémát”, amint lehet, cselekedjen.
Minél előbb lép, annál nagyobb esélye van az Ön számára is megnyugtató megoldás megtalálására!
Az Erste Lakástakarék Zrt. elkötelezett ügyfelei iránt. Bízzon bennünk, mi is bízunk Önben! Hitelfelvételét követően az Erste Lakástakarék Zrt. továbbra is társa szeretne lenni a pénzügyeinek megoldásában, akkor is számítson ránk, amikor fizetési nehézsége adódik.
Jelzése és együttműködése alapján az Erste Lakástakarék Zrt. mindent megtesz azért, hogy Önnek pénzügyi helyzetére megnyugtató megoldást nyújtson.
Mit tegyen fizetési nehézség esetén?
1. Vegye számításba jelenlegi pénzügyi helyzetét!
- Őszintén írja össze valamennyi bevételét és kiadását tételesen!
- Vegye számításba hol, milyen hitelei vannak!
- Gondolja végig, hogy rendelkezik-e valamely hitelnél törlesztésbiztosítással?!
Mindezt az alábbiak miatt érdemes megtennie:
- Meg tudja állapítani mekkora összeg hiányzik pontosan a havi költségvetéséből;
- Felmérheti, hol tudna költséget spórolni;
- Sorrendet állíthat fel a kevésbé fontos (átmenetileg vagy véglegesen) elhagyható kiadásairól, vagy azok csökkentéséről;
- Meggyorsíthatja a megállapodás létrejöttét.
A fentiek kiszámításában van segítségére a Magyar Nemzeti Bank honlapján elérhető Háztartási Költségkalkulátor.
2. Gondolja végig mi okozza, hogy fizetési nehézsége keletkezett!
Fontos, hogy tisztában legyen vele miért változott meg a korábbi anyagi helyzete. Ez ugyanis meghatározza a fizetési nehézsége mértékét és a lehetséges megoldásokat. Ilyen helyzetek lehetnek:
- Munkahely elvesztése
- Jövedelme lecsökkent
- Váratlan családi tragédia, baleset
- Válás
- Életében nagyobb, váratlan kiadás(ok) merült(ek) fel stb.
3. Rendelkezik-e törlesztésvédelmi biztosítással?
Ha Önnek a hiteléhez kapcsolódóan munkanélküliségi illetve keresőképtelenségi szolgáltatás érvényesítésére vonatkozóan törlesztési védelme van és megfelel a biztosítási feltételeknek, vagyis biztosítási díj lehívható, akkor Önnek a mentőcsomag igénybevétele előtt, elsődlegesen ezzel a lehetőséggel kell élnie.
Amennyiben Ön rendelkezik törlesztésvédelmi biztosítással kérjük, a lenti elérhetőségeken haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a biztosítójával, a biztosítási esemény bekövetkezéséről Önnek bejelentést kell tennie.
A biztosítási esemény bejelentése
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
Cím: 1300 Budapest, Pf.: 161
Tel: +36-1-501-2372
Törlesztésvédelem szolgáltatás igénylőlap
Amennyiben Ön törlesztésvédelmi biztosítással nem rendelkezik, akkor kérjük, olvassa tovább tájékoztatónkat.
Tájékoztató fizetési késedelem következményeiről
Tájékoztató jogi eljárás során felmerülő költségekről, díjakról
A Magyar Nemzeti Bank honlapján további információt talál a fizetési nehézségekről és a lehetséges megoldásokról
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/hitel-lizing#fizetesi-nehezsegek
Hol érdeklődhet, ha kérdése van?
Személyesen az Önhöz legközelebb eső Erste bankfiókban:
TeleBankon keresztül:
Hívja a +36 1 298 0225 telefonszámot, ahol kollégánk egyeztet Önnel fizetési nehézségeiről, és a probléma lehetséges megoldásáról.