Rendet teszünk a jelszavak és azonosítók káoszában!

Mihez mi kell és mit hogyan tudsz pótolni?

Új telefont vettél és letöltenéd a George Appot? Vagy csak a biztonságod érdekében új jelszót szeretnél beállítani? Ha fejből tudod az azonosítód és jelszavad, akkor is érdemes felfrissíteni a tudásod arról, hogy mit hol találsz.

 
  • 2024. szeptember 5.
  • 10 perc

Miből adódik a káosz a fejekben?

Manapság szinte nincs olyan webshop vagy online ügyintézés - ideértve az online bankolást is -, amihez ne tartozna egy-egy saját fiók. A saját fiók pedig azonosítók megjegyzésével jár. Van, aki ezeket elmenti egy biztonságos helyre (jelszótáróló alkalmazás/jelszószéf), van, aki kigondol magának egyet az online bankolásához, és azt használja - de persze vannak olyanok is, akik felírják egy cetlire, vagy akár a telefonjukba. Na ez az utóbbi az, amit senki sem javasol.

George felületeihez két alapazonosítóval férhetsz hozzá: az Azonosítóval (e-Csatorna azonosító) és a Jelszóval (e-Csatorna jelszó).

Ezek mellett ott van még a George Appnál használatos mPIN-kód, amit te adsz magadnak regisztrációkor.

A technika fejlődésének hála – a fentieken kívül – már akár a telefonon tárolt biometriával (arc-, vagy ujjlenyomat felismeréssel) is elérheted George-ot. Ennek a kényelmes megoldásnak az egyik lehetséges mellékhatása, hogy elfelejted ezeket az azonosítókat és jelszavakat. Ez az írás abban igyekszik segíteni neked, hogy mindig tudd, hogy mi mire való, és mit hogyan tudsz pótolni, ha elfelejtenéd.

Erste Diákszámla

Nyiss Erste Diákszámlát már 40 000 forint díjkedvezménnyel és ajándék YKRA x Erste övtáskával!

GYAKORI ESETEK

1.      Új telefont vettél és szeretnéd rajta aktiválni a George Appot

Ha a George Appot egy új mobileszközre telepíted, akkor aktiválnod is kell azt. Az aktiválás során szükséged lesz az Azonosítódra (e-Csatorna azonosító) és a Jelszavadra (e-Csatorna jelszó). Ha ezeket tudod, akkor simán tudod aktiválni George appját. Ha viszont elfelejtetted... nos, akkor ez az írás neked szól.

  • Az azonosítódat (e-Csatorna azonosító) a régi, cserélendő készüléken, A George App Profil menüjében tudod megnézni.
  • A jelszavad nem tudod megnézni, de pótolni igen! Ehhez szintén a korábbi telefonodon, a George App Profil menüjébe kell menned, ott pedig az „Azonosításkezelés” menüpontban kell kiválasztanod az „e-Csatorna jelszó módosítása” funkciót. Ügyelj rá, hogy ezt az ideiglenes jelszót mihamarabb megváltoztasd.

2.      Kizárod magad a George Appból, mert háromszor rosszul adtad meg az mPIN-t.

Az appra való belépéskor az “Elfelejtett mPIN” gombbal tudsz újat megadni - ehhez meg kell adnod az Azonosítódat (e-Csatorna azonosító) és a Jelszavad (e-Csatorna jelszó). Amint ez megvan, George küld egy megerősítő kódot a rendszerében eltárolt telefonszámodra. Miután beütötted a kódot, új mPIN-t adhatsz meg magadnak.

3.      Kizárod magad George Webes felületéről, mert háromszor hibásan adtad meg a jelszavad (e-Csatorna jelszó).

  • Ha az appot tudod használni, akkor George Profil menü / Azonosításkezelés / e-Csatorna jelszó módosítás menüjében tudsz új jelszót megadni.
  • Ha az appot nem tudod használni, vagy nincs appod, akkor a George Weben, a bejelentkezési oldalon a “Problémád van a bejelentkezéssel?” gombra kattintva kérhetsz új jelszót.
  • Ha olyan napod van, hogy tényleg semmi sem oldotta meg a dolgot (mindenkivel előfordul az ilyesmi), akkor még mindig hívhatod a TeleBankot, vagy ellátogathatsz egy fiókba segítségért.

4.      Sikertelen azonosítás miatt nem sikerült a jelszópótlás (e-Csatorna jelszó)

A George Webről indított jelszópótlás során néhány ellenőrző kérdésre kell válaszolnod. Ha itt rontasz, akkor az adataid védelmében online csak 24 óra eltelte után próbálkozhatsz ismét. Ha nagyon sürgős dolog, akkor hívhatod a TeleBankot is. Azt, hogy a TeleBankban hol találod a jelszópótlás funkciót, itt tudod megnézni.

AZONOSÍTÓ ÉS JELSZÓ KISOKOS

Itt most egy helyen összeszedtük neked a szóba jöhető azonosítókkal és jelszavakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Azonosító (e-Csatorna azonosító)

Mi ez?

  • Ez egy 7 számjegyű szám, amit mi adtunk neked, amikor létrejött a bankkal a szerződésed.

Mikor kell használni?

  • George Webre való belépéskor.
  • George Appra történő első regisztrációkor, vagy új eszközön való regisztrációkor (pl.: ha új készüléket vásárolsz).
  • TeleBank hívása esetén
    A TeleBankban az úgynevezett TPIN-nel azonosítod magad. George rendszereiben el van tárolva a telefonszámod, de ha nem erről az eltárolt számról hívod a TeleBankot, akkor a TPIN mellett erre is szükséged lesz (a TPIN-ről lejjebb olvashatsz). A George rendszerében eltárolt telefonszámodat a Profil menü „Elérhetőségeid” menüpontjában tudod ellenőrizni.

Hol találod?

  • Legegyszerűbb, ha George Profil menüjében, a nevednél megnézed.
  • Megnézheted a szerződésed mellé kapott Elektronikus szolgáltatások adatlapon is.

Hogyan tudod pótolni?

  • Ebből nem készül új - amíg Erstés vagy, ez a szám ugyanaz marad.
  • Bankfiókban vagy TeleBankon kollégáink tudnak segíteni, ha nem találod. Ha félsz attól, hogy elfelejted, akkor megadhatsz egy, az e-Csatorna azonosítóval egyenértékű felhasználónevet is magadnak (pl.: BankmesterB), amit könnyebb észben tartani.

Jelszó (e-Csatorna jelszó)

Mi ez?

  • Ez egy általad adott jelszó, amit mi nem ismerünk.

Mikor kell használni?

  • George Webre való belépéskor.
  • George Appra történő első regisztrációkor, vagy újraregisztrációkor. Online kártyás vásárláskor alapvetően egy George App által küldött push üzenettel tudod aláírni a vásárlást. Ha nem jön meg a push értesítés, akkor a vásárlást SMS-ben kapott kóddal is jóváhagyhatod, ám ekkor kell mellé a Jelszavad (e-Csatorna jelszó) is.

Hol találod?

  • Mivel ezt te adtad magadnak, és csak te ismered, ezért nem tudjuk számodra semmilyen felületen megmutatni

Hogy tudod pótolni?

  • George Appon belül, a Profil menü “Azonosításkezelés” alpontjában, az „e-Csatorna jelszó módosításban” kérhetsz magadnak új ideiglenes jelszót, amit SMS-ben küldünk ki a George rendszereiben eltárolt telefonszámodra.
  • Ha nem használod az alkalmazást, akkor a George Webre való belépéskor kattints a “Problémád van a bejelentkezéssel?” szövegre - itt is tudsz új ideiglenes jelszót kérni.
  • Bankfiókban személyesen.
  • TeleBankon keresztül szintén kérhetsz ideglenes jelszót az automata menürendszerben, aminek pontos elérését itt tudod megnézni.

Kedvező devizaváltás

Válts devizát kedvező árfolyamon online, a George Appon vagy a George Weben hétköznapokon 8 és 17 óra között a havi keretösszegedig!

Telefonszám (Jelszó-telefonszám)

Mi ez?

Ez az a telefonszám, amit megadtál nekünk az elektronikus csatornák használatához. Mikor kell használni?

  • Ideiglenes jelszókérés esetén.
  • Ha újraregisztrálod a George Appot (pl.: ha új telefont veszel).
  • Ha George webes felültén a „Problémád van a bejelentkezéssel” gombbal jelszót (e-Csatorna jelszó) pótolsz.
  • Ha SMS-sel hagysz jóvá egy tranzakciót.

Hol tudod ellenőrizni, vagy módosítani?

  • TeleBankon, vagy Bankfiókban tudod ellenőrizni, vagy módosítani.

MPIN

Mi ez?

  • Ez egy, a George App regisztrálásakor általad megadott 6 számjegyű azonosító. Ha több eszközön is regisztráltad a George Appot, akkor ez eszközönként eltérő lehet – attól függően, hogy ugyanazt az mPIN-t adtad-e meg, vagy minden regisztrációkor másikat.

Mikor kell használni?

  • Ha nem használod a telefonon tárolt biometriádat az mPIN feloldásához, vagy ezt kikapcsoltad az alkalmazásban, akkor a George Appba való belépéskor, vagy tranzakciók aláírásakor.

Hol találod?

  • Ez szintén csak egy általad ismert szám, hiszen te adtad magadnak, ezért ezt sem tudjuk megmutatni. A Profil menü Azonosításkezelés pontjában szintén megváltoztathatod, de ha kijelentkezel George-ból, akkor az újraregisztráció során úgyis újat kell megadnod.

Hogy tudod pótolni?

Az appra való belépéskor az “Elfelejtett mPIN” gombbal tudsz újat kérni - ehhez szükséged lesz az Azonosítódra (e-Csatorna azonosító) és a Jelszavadra (e-Csatorna jelszó) illetve a mobiltelefonodra, mert a megerősítő kódot SMS-ben kapod meg.

Erste Repülőjárat-késés biztosítás

Ne hagyd, hogy egy váratlan késés tönkre tegye az utazásod! Menj biztosra, ha késve indulna a repülőd.

TPIN

Mi ez?

Ez egy négyjegyű szám, melyet

  • vagy a megadott telefonszámodra (jelszó telefonszám) küldtünk ki,
  • vagy korábbi fióki igénylés esetén POS terminálon választottál,
  • vagy lezárt borítékban, fiókban vettél át.

Mikor kell használni?

  • Ha nem George App „Azonosított hívás” funkcióján keresztül hívod a TeleBankot, akkor ezzel tudod azonosítani magad.

Hol találod?

  • Szerződéskötéskor SMS-ben küldtünk el számodra, de fióki igénylés esetén a bankfiókban magad is megadhattad.

Hogy tudod pótolni?

  • Személyesen Bankfiókban vagy TeleBankon keresztül.

Hogyan tudod megváltoztatni?

Ha tudod a jelenlegi TPIN kódod, akkor a pótlás mellett megváltoztatásra is van lehetőséged: TeleBank-on keresztül, az automata szolgáltatás 6.2.5 (lakossági ügyfeleknél), vagy a 2.2.1 (kiemelt lakossági ügyfeleknél) pontban.

Mire jó a TeleBank?

Bár George segítségével szinte mindent banki műveletet elvégezhetsz a nap 24 órájában, de lehetnek olyan helyzetek, amikor a TeleBank segítsége elengedhetetlen. Őket a legegyszerűbben az appon keresztül indított Azonosított hívás funkcióval éred el, amit a Kapcsolat menüben találsz.

Milyen kódok kellenek, ha nem George Appból hívod a TeleBankot?

  • Azonosító (e-Csatorna azonosító) - ha nem a George rendszereiben eltárolt telefonszámodról hívod a TeleBankot.
  • TPIN kód (ez minden esetben szükséges).

 

A TeleBank működés közben

Itt megnézheted, hogy kollégáink/automata rendszereink milyen ügyekben állnak a rendelkezésedre: Erste TeleBank (erstebank.hu)

TeleBank szolgáltatásuk elérhetősége lakossági és kisvállalkozói ügyfeleknek:
06 1 298 0222, munkanapokon 7-21 óra között, bizonyos ügyekben minden nap 0-24

NAGYON FONTOS TANÁCSOK

Sose add ki senkinek azonosítóidat, jelszavaidat, kódjaidat (PIN, mPIN, TPIN, stb.), bankkártya adataidat!

Ne tárold más személyek biometriai adatait az eszközeiden.


A csalók sokféle csatornát használnak átverésedre (telefon, sms, email, chat, hirdetések), mindig legyél résen!

  • A bank soha, semmilyen körülmények között nem kér arra, hogy bármilyen alkalmazást telepíts a telefonodra, számítógépedre
  • A bank soha, semmilyen körülmények között nem kér arra, hogy bárhová elutald a pénzed, még a biztonságodra hivatkozva sem
  • A bank soha, semmilyen körülmények között nem kér arra, hogy megadd a bankkártyád adatait, vagy az Azonosítód (e-Csatorna azonosító) vagy a Jelszavad (e-Csatorna jelszó).

Jelszavaid, PIN-kódjaid sose tárold egyszerű szövegként! Ne írd fel őket papírra, és ne tárold telefonod, számítógéped jegyzeteiben, galériájában sem, inkább használj megbízható jelszótároló (jelszószéf) alkalmazást!

A George Appot mindig csak és kizárólag a hivatalos alkalmazásáruházakból töltsd le!

A George Webet mindig csak és kizárólag az erstebank.hu-ról indítsd el!

Ha még több tippet és tanácsot szeretnél tudni, nézd meg bankunk Biztonsági Központ oldalát.

Erste Moneyback

Pénzvisszatérítések bankkártyás és hitelkártyás vásárlásaid után.

Kapcsolódó tartalmaink