Biztonsági tanácsok internetbanki és mobilalkalmazási ügyfeleknek

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy közösségi oldalakon ismerősök pénzügyi segítségkérésére reagálva, amennyiben segítséget kívánnak nyújtani, fokozottan ügyeljenek banki adataik biztonságára, csak olyan esetben adják meg adataikat, ha meggyőződtek arról, hogy valóban pénzügyi szolgáltatójuk internetbanki oldalán vannak. Köztes oldalakon ne adjanak meg internetbanki belépési adatokat! Amennyiben ilyen, internetbanki belépési oldalra hasonlító és internetbanki belépési adatokat kérő oldallal találkoznak, jelezzék pénzügyi szolgáltatójuk felé, mert előfordulhat, hogy csalási kísérlet van folyamatban.

Tisztelt Ügyfelünk!

Az elmúlt években jelentős mértékben bővült az elektronikus csatornák használata (internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás) ügyfeleink körében, így ennek megfelelően a bűnözői csoportok is új technikákat fejlesztettek ki céljaik elérése érdekében. A kifejlesztett új támadási technikákkal támadók elsődleges célja a internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás használatához szükséges adatok megszerzése közvetlenül az ügyfelektől, majd azok anyagi haszonszerzés céljából csalásra történő felhasználása.

Az Erste Bank Hungary Zrt. az alkalmazott különféle biztonsági megoldások révén már eddig is számos lépést tett a kockázatok csökkentése érdekében. Ezek megfelelő működéséhez azonban az Ön aktív közreműködésére is szükség van. Ezért kérjük, hogy fogadja meg frissített biztonsági tanácsainkat.

Biztonsági tanácsainkban az alábbi témákról olvashat részletesen:

  • Általános biztonsági tanácsok
  • Jelszókezeléssel kapcsolatos biztonsági tanácsok
  • internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás használatával kapcsolatos biztonsági tanácsok
  • Hordozható eszközökkel (táblagép, okostelefon) kapcsolatos biztonsági tanácsok

A: Általános biztonsági tanácsok:

  • Használjon naprakész vírusvédelmi, tűzfalvédelmi programokat eszközeinek (számítógép, mobiltelefon, táblagép) vírus, kémprogram, kártékony szoftverek elleni védelme érdekében!
  • Tartsa naprakészen az eszközei által használt operációs rendszereket (Windows, Linux, MacOS, iOS, Android) és az eszközökre telepített alkalmazásokat a gyártók által kiadott hivatalos frissítések, javító verziók rendszeres telepítésével!
  • Kizárólag legális szoftvereket használjon eszközein, melyekre ne telepítsen ismeretlen forrásból származó, kétes eredetű alkalmazásokat!
  • Idegen, ismeretlen eredetű adathordozót (pen drive, memóriakártya, CD, DVD, floppy lemez, külső merevlemez stb.) ne csatlakoztasson a számítógépéhez!
  • Használjon korlátozott jogosultságokkal rendelkező felhasználót a mindennapos használathoz (pl. internetezés), és kerülje az adminisztrátori jogosultságokkal rendelkező felhasználók használatát!
  • Tiltsa le eszközei esetében az ismeretlen vezeték nélküli hálózatokhoz (Wi-Fi, Bluetooth) történő automatikus csatlakozást!
  • Kérjük, azonnal vegye fel a kapcsolatot a Bank telefonos ügyfélszolgálatával (+36 1 298 0222), amennyiben látszólag a banktól érkező személyes vagy bizalmas adatok (név, telefonszám, E-csatorna azonosító, jelszó) megadására felszólító üzenetet kap, mert a Bank ügyfeleitől ilyen jellegű adatokat soha nem kér e-mail üzenetben vagy SMS-ben!
  • Böngészőjéhez használt kiegészítőket, bővítményeket (add-onok, pluginek) használja korlátozottan! Ne telepítsen olyan bővítményt a böngészőjéhez, amelynek a fejlesztőjében/forgalmazójában nem bízik meg, vagy a bővítményt nem, vagy csak ritkán használja!
  • Ismeretlen feladótól származó üzenetet, csatolmányt, linket minden esetben kezeljen kiemelt körültekintéssel, a levélre történő válaszadást vagy megnyitásukat pedig - amennyiben lehetséges - mellőzze!

B: Jelszókezeléssel, bankkártya adatokkal kapcsolatos biztonsági tanácsok:

  • Ne használjon jelszavaiban személyes információkat (születési dátum, telefonszám, lakcím, kedvenc háziállat, házastárs neve, PIN vagy TPIN kód stb.), valamint szótár alapú szavakat!
  • Javasolt rendszeresen, legalább háromhavonta megváltoztatni a használt jelszavát.
    Használjon legalább 8 karakter hosszú, kis és nagybetűt, számot, speciális karaktereket tartalmazó jelszavakat!
  • Kapcsolja ki a böngészőben a jelszavak automatikus megjegyzésére szolgáló funkciót!
    Bankkártya adatait (bankkártyaszám, lejárati dátum, CVV/CVC2 kód) csak olyan weboldalakon adja meg, amelyeket ismer és megbízhatónak tart. E-mail üzenetben vagy bármilyen felugró felhívás során soha ne adja meg ezeket!
  • Használja a Bank által nyújtott biztonsági SMS szolgáltatásokat (Kártyaőr, Számlaőr, Internetes vásárlás ellenőrző SMS kód), és ügyeljen arra, hogy mobiltelefonja mindig Önnél legyen!

C: Internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás használatával kapcsolatos biztonsági tanácsok:

  • Saját eszközeit használja internetbankolás céljára, és ne nyilvános (pl. Internet-kávézó, könyvtár) vagy sok különböző ember számára hozzáférhető eszközt!
  • Ne használja E-csatorna jelszavát más weboldalakon. Mindenkor ellenőrizze, hogy az internetbanki weboldal neve (https://netbank.erstebank.hu, https://george.erstebank.hu) pontosan jelenik-e meg a böngésző címsorában. Különösen ügyeljen, hogy a cím a https:// karaktersorozattal kezdődik (nem pedig http:// sorozattal), továbbá ellenőrizze, hogy a böngészőben megjelent-e a biztonságos kapcsolatot jelölő kis lakatot formázó ikon!
  • Tanúsítvány hibára történő figyelmeztetések esetében szakítsa meg a kapcsolatot és lépjen kapcsolatba a Bankkal!
    Az internetbanki bejelentkezéskor csak az E-csatorna azonosító és a jelszó megadása szükséges.
  • SMS-ben belépési kódot 2014. április 5-től kezdődően csak a szolgáltatást külön igénybe vevő ügyfeleinek küld a Bank.
  • A tranzakció hitelesítési SMS üzenet, valamint az opcionálisan igénybe vehető belépési SMS üzenet tartalma minden esetben különböző, ezért javasoljuk, hogy minden esetben olvassa el a Banktól kapott SMS üzeneteket, mielőtt az abban szereplő kódot a NetBankban megadja!
  • A tranzakciók aláírására szolgáló SMS szövegében ellenőrizze, hogy ténylegesen azok az adatok szerepelnek-e az üzenetben, amelyeket az internetbanki szolgáltatásban megadott, és csak az ellenőrzést követően használja fel a kódot a az internetbanki szolgáltatásban a tranzakció tényleges aláírására
  • Az internetbanki szolgáltatás használatának befejezését követően minden esetben használja a „Kilépés” gombot, mielőtt bármilyen más weboldalra elnavigál vagy bezárja a böngészőt!

D: Hordozható eszközökkel (táblagép, okostelefon) kapcsolatos biztonsági tanácsok:

  • Lehetőleg ne használja internetbanki szolgáltatás használatára azt a hordozható eszközt, amelyre a Banktól kapott SMS üzeneteket is kapja!
  • Javasolt, hogy az eszköz gyári jogosultság beállításait ne változtassa meg; ne root-olja, ne jailbreak-elje az eszközt!
  • Használjon képernyőzár feloldás elleni védelmet (PIN kód, egyedi mintázat)!
  • Ne tároljon személyes adatokat (bankkártyaszám, PIN vagy TPIN kód) a készüléken!
  • Ne telepítsen internetről közvetlenül letöltött alkalmazást/szoftvert eszközeire, helyette használja a hivatalos forrásokat vagy terjesztési csatornákat (pl. Google Play, Apple Appstore, Windows Market)!
  • Minden esetben ellenőrizze a telepíteni kívánt alkalmazás által használni kívánt jogosultságkérelmeket és szolgáltatásokat, és amennyiben egy alkalmazás a profiljába nem illeszkedő funkciókat is használni kíván (pl. háttérkép alkalmazás SMS-t akar küldeni), akkor ne folytassa a telepítést! Ezt az ellenőrzést az alkalmazások frissítésekor is mindig végezze el, mert az új alkalmazás verziók gyakran többlet jogosultságokat kérnek.
  • Javasolt a nem használt szolgáltatásokat (Bluetooth, GPS, NFC) kikapcsolni, és csak tényleges használat idejére engedélyezni.
  • Amennyiben az eszköz operációs rendszere vagy az eszköz gyártója támogatja, javasolt titkosítani az eszköz háttértárolóin tárolt adatokat.

Tisztelettel,

ERSTE BANK HUNGARY ZRT.

SECURITY ADVISES FOR ERSTE BANK HUNGARY CUSTOMERS